#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ شنبه
👈 ۱۷ دی / جدی ۱۴۰۱ ه.ش
👈 ۱۴ جمادی الثانی ۱۴۴۴ ه.ق
👈 ۰۷ ژانویه ۲۰۲۳ م
❇️ امروز روز مبارک و خوبی برای امور زیر است :
✅مسافرت
✅شراکت کردن با دیگران
✅خرید رفتن
✅تجارت و داد و ستد
✅دیدار با مسولین
✅و آغاز تحصیل خوب است
👶زایمان مناسب و نوزادش سلیم النفس و خوشبخت خواهد شد
🚖 مسافرت خوب و مفید است. ان شاءالله
🔭 احکام و اختیارات نجومی
🌓 امروز قمر در برج سرطان و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است :
✳️امور زراعی و کشاورزی
✳️بذر افشانی.
✳️غرس درخت
✳️حفر چاه و قنات
✳️و استحمام نیک است
📛ولی برای آغاز بنایی
📛و امور ازدواجی خوب نیست
👩❤️👨 انعقاد نطفه و مباشرت
👩❤️👨 امشب و فردا: فرزند همیشه حقیر و فقیر خواهد شد.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث شادی می شود.
💉💉 حجامت
خون دادن فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری ،سلامتی در پی دارد.
😴😴 تعبیر خواب امشب:
خواب و رویایی که شب یکشنبه دیده شود تعبیرش از ایه ۱۵ سوره مبارکه "حجر"است.
لقالوا انما سکرت ابصارنا بل نحن قوم...
و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که شخصی بی حد و حساب با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی بجای نرسد و کار خواب بیننده روبراه شود.ان شاءالله و شما مطلب خود را بر آن قیاس کنید.
💅 ناخن گرفتن
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود)
@taghvimehamsaran
@taghvimehmsaran
@Roznegaar
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔰اگر بفرمایید:
به آن حضرت (امام زمان علیهالسلام) دسترسی نداریم؛ جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم(پایبند) نیستید، و اوبه همین از ما راضی است!
📚 کتاب حضرت حجت(عج)، ص١٧۶ مجموعه بیانات آیتالله بهجت(ق) پیرامون حضرت ولی عصر(عج)
@Roznegaar
روزهای #شنبه ، منتخبی از #اعمال_هفته ، برگرفته از کتب ادعیه
✨ شیخ مفید رضواناللهعلیه میفرماید:
«این روز [روز ولادت فاطمه زهرا علیهاالسلام (جمعه این هفته)] روز شریفی است که شادمانی مؤمنان در آن تجدید میگردد و روزه آن و نیز انجام کارهای خیر مستحبی و پرداخت صدقه به مؤمنان، در آن مستحب است».
🔶انسان باید در این روز، در سپاسگزاری از خداوندجلجلاله و مقام بلند رسول او صلیاللهعلیهوآلهوسلم کوشا باشد و به هر اندازه که توان دارد، به طاعات و اعمال نیک بپردازد؛ اگرچه هر قدر انسان با تمام توان تلاش کند، باز نمیتواند حق خداوندجلجلاله و رسول او صلیاللهعلیهوآلهوسلم و خواص او را برآورده سازد».
📚 اقبالالاعمال، ج٢، ص٧٠٧ و ٧١۵
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
«وَ آتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ وَ الْمِسْكِينَ وَ ابْنَ السَّبِيلِ وَ لَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا»
و حقّ نزدیکان را بپرداز و (همچنین حق) مستمند و وامانده در راه را! و هرگز اسراف و تبذیر مکن.
#سوره_إِسراء آیه ۲۶
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
رعایت اعتدال در انفاق و بخشش: در اینجا فصل دیگری از سلسله احکام اصولی اسلام را در رابطه با ادای حق خویشاوندان و مستمندان و در راه ماندگان و همچنین انفاق را بطور کلی، دور از هرگونه اسراف و تبذیر بیان میکند.
🌺🌺🌺
نخست میگوید: «و حقّ نزدیکان را بپرداز» (وَ آتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ).
«ذَا الْقُرْبی» مفهوم وسیعی دارد و همه خویشاوندان را شامل میشود، گرچه اهل بیت پیامبر از روشنترین مصداقهای آن میباشند و شخص پیامبر از روشنترین افراد مخاطب به این آیه است.
«و (همچنین حق) مستمندان و در راه مانده را» (وَ الْمِسْکِینَ وَ ابْنَ السَّبِیلِ).
در عین حال «هرگز دست به تبذیر نیالای» (وَ لا تُبَذِّرْ تَبْذِیراً). و بیش از حد استحقاق به آنها انفاق مکن.
دقت در مسأله اسراف و تبذیر تا آن حد است که در حدیثی میخوانیم:
پیامبر صلّی اللّه علیه و آله از راهی عبور میکرد، یکی از یارانش به نام سعد مشغول وضو گرفتن بود و آب زیاد میریخت، فرمود: چرا اسراف میکنی ای سعد! عرض کرد: آیا در آب وضو نیز اسراف است؟ فرمود: «آری! هر چند در کنار رود جاری باشی».
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۲۶ #سوره_إسراء
@Roznegaar
💬 #گزارش_هفته | آن روی سکّه سیاه آشوب
👈🏻 «خط حزبالله» پیامدها و خسارتهای اغتشاشات برنامهریزیشده اخیرتوسط آمریکا و رژیم صهیونیستی را بررسی میکند
🔹 جنگ ترکیبی تمامعیار علیه ایران اسلامی
🔺 شهریور ۱۴۰۱ از نیمه گذشته بود که کنگره عظیم اربعین حسینی، چشم جهانیان را بیشتر از هر زمان دیگری خیره کرد. ایران اسلامی متأثر از شور و شعور حسینی و دلدادگی خیل مشتاقان آلالله، حالوهوای کربلایی گرفته بود و رسانههای منطقه و جهان، محو تماشای دریای خروشان اربعینیها بودند که اتفاقی تلخ باعث شد تا دستگاه تبلیغی و رسانهای نظام سلطه و دشمنان ملت ایران که تا آن روز مقهور میعاد عظیم اربعین حسینی شده و مُهر سکوت بر لب زده بودند، بهیکباره از لانههای خود بیرون آیند و خط تبلیغی و تخریبی بیسابقهای را علیه عزت و آرامش مردم ایرانزمین طراحی و دنبال کنند. خبر تلخ درگذشت یک خانم جوان، پیش از آنکه بر روی آن تحقیق و علت ماجرا معلوم شود، به دشمنان دندانتیزکرده و قسمخورده این مردم بهانه داد تا در یک تهاجم همهجانبه و هماهنگ و با ابزار دروغ و تحریف و تهییج، فضای عمومی جامعه را بهسمت ناامنی و التهاب ببرند و با سوارشدن بر موج اعتراض دلسوزانه گروههایی از شهروندان، به تخریب، آتشافروزی، کشتار و کشتهسازی و اهانت به مقدسات و باورهای بنیادین این مردم دست بزنند و با سرعتی بیسابقه، به سمت هدف موهوم و خیالآلود خود، یعنی نابودی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند.
این تهاجم همهجانبه و «جنگ ترکیبی» که با مشارکت همه دشمنان این مردم، از سلطنتطلبها گرفته تا باقیماندههای گروهک نفاق و عاملان ترور ۱۷هزار نفر از مردم ایران و تجزیهطلبان و... و با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته بود، به کمتر از فروپاشی پایههای امنیت و استحکام جامعه ایرانی و چندپارهشدن این سرزمین قانع نبود و این نیت شوم خود را در جلوههای مختلف تحرکات میدانی خود طی این ایام، بارها و بارها نشان داد: «این حرکات عادّی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش برنامهریزی داشت؛ این اغتشاش برنامهریزیشده بود. اگر قضیهی این دختر جوان هم نبود، یک بهانهی دیگری درست میکردند برای اینکه امسال در اول مهر ... در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند. چه کسی این را برنامهریزی کرده؟ بنده به صراحت میگویم این برنامهریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنبالهروهای آنهاست» ۱۴۰۱/۷/۱۱ این برنامهریزی پیچیده و مزورانه، در میانمدت بهدنبال آن بود تا با ناامنی و التهاب، ماشین پیشرفت ملت ایران را از حرکت بیندازد و حرکت پیشرفت اقتدارآمیز و امیدآفرین ایران اسلامی را متوقف کند: «دشمنان برای اینکه حرکت کشور را متوقّف کنند، نشستهاند برنامهریزی کردهاند برای دانشگاه و خیابان؛ دشمن برنامهریزی کرده که دانشگاه تعطیل بشود، نسل جوان سرگرم بشوند، برای مسئولین کشور مسائل جدیدی به وجود بیاید؛ در شمال غرب و جنوب شرق کشور مسائلی به وجود بیاید؛ اینها همه سرگرمکننده است؛ کارهایی است که برای این دارد ایجاد و تحریک میشود که حرکت پیشروندهی کشور را متوقّف کنند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱
🔍 ادامه👇
🔍 ادامه #گزارش_هفته
🔹 روزهای سخت و غمانگیزی که بر ملت ایران گذشت...
🔺 آنچه در روزهای پایانی شهریورماه و در دو ماه مهر و آبان ۱۴۰۱ در برخی شهرها و مناطق مرزی ایران عزیز به وقوع پیوست، بهخوبی گویای روحیه و خوی درندگی مدعیان آزادی مردم ایرانزمین و دروغگویانی است که داد انسانیت و حقوق بشر میدهند: ایجاد فضای دائمی ترس و اضطراب و تعطیلیهای گاهوبیگاه بازارها با چاشنی تهدید و باجخواهی آنهم در جامعهای که برای حل مشکلات و پیشرفت نیاز به آرامش دارد، میداندادن به تروریسم کور، برای جولاندادن در سایه ناامنی ایجادشده، بهمیدانآمدن گروهکهای تروریست و تجزیهطلبی که به هیچکدام از اقوام ایرانی رحم نکرده و نخواهند کرد، اقدامات و مواضع مشکوک نسبت به مرزهای این کشور که در تمام سالهای پس از اتمام جنگ تحمیلی تاکنون، مرزهای عزت و آرامش و دوستی بوده است، ترور و کشتهسازی از میان شهروندان عادی و مردمان بیگناه و کودکان مظلوم برای متهمکردن نظام اسلامی و حملههای بیرحمانه به حافظان امنیت مردم و جسارت به روحانیت و تعرض به مأموران انتظامی و نظامی. اینها تنها نمونههایی از جولان ناجوانمردانه و بیوقفه بدخواهان این مردم در حوادث اخیر بود؛ البته همه این جنایات علیه آرامش و امنیت مردم ایران و حافظان امنیت، با سکوت تأییدآمیز و شرمآور مجامع غربی و البته با پشتیبانی تمامقد و عملیات روانی از سوی رسانههای وابسته به اردوگاه استکبار، طراحی و دنبال شد.
نتیجه این هجوم وحشیانه و طراحی شوم، ازدستدادن تعدادی از هموطنانمان و نیروهای امنیتی و انتظامی در جریان این ناآرامیها و برجایگذاشتن صدها میلیارد تومان خسارت مادی به سرمایههای عمومی و خصوصی این کشور مظلوم و مقتدر بوده است: «حوادثی از قبیل[اغتشاشات]، برای مردم مشکل درست میکند؛ در خیابانها دکّانت را باید ببندی، ماشینت را باید نگه داری، و کارهایی مانند اینها کنی و مشکلاتی درست میکند؛ جنایتهایی هم خب انجام میدهند، تخریب میکنند، کارهایی مانند اینها میکنند.» ۱۴۰۱/۸/۲۸
حمله به آستان مقدس شاهچراغ و به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از ایرانیان یا حرکتهای وحشیانه و غیرانسانی در به شهادت رساندن طلبهای جوان، نمونههای دیگری از ناامنیها و اقدامات تروریستی بهوقوعپیوسته در این جریانات بود: «شما ببینید این قضیهی شاهچراغ شیراز، چه جنایت بزرگی بود! آن پسربچّهی پایهی دوّم [شهید علیاصغر لری گوینی] یا پایهی ششم [شهید آرشام سرایداران] یا پایهی دهم [شهید محمدرضا کشاورز]، اینها چه گناهی کرده بودند؟ آن طفلک ششسالهای [آرتین سرایداران] که پدر و مادر و برادرش را از دست داده، این کوه سنگین غم را چرا بر دوش او انبار کردند؟ چرا؟... آن طلبهی جوان ــ طلبهی شهید جوان در تهران، آرمان عزیز ــ چه گناهی کرده بود؟... زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان. اینها کارهای کوچکی است؟ اینها چه کسانیاند؟ باید فکر کرد.»۱۴۰۱/۸/۱۱
🔹 اغتشاش؛ تله دشمن برای ضربه به ایران مقتدر
🔺 آنچه دشمنان این کشور در روزهای پس از مهرماه ۱۴۰۱ رقم زدند، فقط به صحنههای تلخ آشوب و آتشافروزی و کشتار محدود نمیشود. این سکه پوشالی تزویر روی دیگری هم دارد و آن، آسیبهای غیرمستقیم ناشی از این جولان ناجوانمردانه اغتشاشگران است. دندان تیزکردن دشمن برای اعمال محدودیتهای مالی جدید و تشدید تحریمهای ظالمانه و تأثیر منفی و فزاینده آن بر مؤلفههای کلان اقتصادی و در نتیجه افزایش فشارهای اقتصادی در زندگی مردم، بخشی از این آسیبهاست و تأسفبارتر از آن، ازبینرفتن انگیزهها و زمینههای کار و تولید و سرمایهگذاری در کشور بهدلیل اصرار دشمن و پیادهنظام داخلی او بر تداوم ناامنیها، روی زشتتر و سیاهتر این سکه است که در تحلیل شرایط موجود، نباید از این حقیقت روشن غفلت کرد. تجربه نشان داده است که هر بار صحنه داخلی کشور، به میدانی برای جولاندادن نامحرمان تبدیل شده است، بهدنبال آن فرصتهای پیشرفت و تحول در اقتصاد نیز بیشتر از قبل آسیب دیده و با بازی «تحریم و فشار»، معیشت مردم صبور و نجیب ایران، بیشتر دستخوش تلاطم شده است و سوداگران را در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران جسورتر کرده است؛ نکته مهمی که برخی کنشگران اجتماعی و سیاسی نباید در قبال آن، خود را به خواب غفلت بزنند و از نتایجش فرار کنند.
🔍 ادامه👇