eitaa logo
روزنگار
826 دنبال‌کننده
60.9هزار عکس
27.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⭐️از آیۀ شریفۀ (وَأْمُر بِالمَعرُوفِ وَانهَ عَنِ المُنکَرِ وَاصبِر عَلی مآ أَصابَکَ: و کن و بر هر مصیبتی که به تو می رسد، صبر بنما!) [لقمان:۱۷]؛ 💫 استفاده می شود که: صبر و تحمّل و شنیدن و تلقی کردن آن چون حلوا و طیّباتِ شیرین و خوشمزه، از لوازم امر به معروف و نهی ازمنکر است. 📚در محضر بهجت، ج٢، ص٧۵ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَاقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُّ فَإِذَا هِيَ شَاخِصَةٌ أَبْصَارُ الَّذِينَ كَفَرُوا يَا وَيْلَنَا قَدْ كُنَّا فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا بَلْ كُنَّا ظَالِمِينَ» و وعده حقّ [= قیامت‌] نزدیک می‌شود؛ در آن هنگام چشم‌های کافران از وحشت از حرکت بازمی‌ماند؛ (می‌گویند:) ای وای بر ما که از این (جریان) در غفلت بودیم؛ بلکه ما ستمکار بودیم! آیه ۹۷ @Roznegaar
و بلافاصله مى گوید: در این هنگام وعده حق خداوند نزدیک مى شود (وَ اقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُّ). و آن چنان وحشتى سراسر وجود کافران را فرا مى گیرد که چشم‌هایشان از حرکت باز مى ایستد و خیره خیره به آن صحنه نگاه مى کنند (فَإِذا هِیَ شاخِصَةٌ أَبْصارُ الَّذِینَ کَفَرُوا). در این هنگام پرده هاى غرور و غفلت از برابر دیدگانشان کنار مى رود و فریادشان بلند مى شود: اى واى بر ما، ما از این صحنه در غفلت بودیم (یا وَیْلَنا قَدْ کُنّا فِی غَفْلَة مِنْ هذا). و چون نمى توانند با این عذر، گناه خویش را بپوشانند و خود را تبرئه کنند با صراحت مى گویند: نه، ما ظالم و ستمگر بودیم! (بَلْ کُنّا ظالِمِین). 🌺🌺🌺 اصولاً چگونه ممکن است با وجود این همه پیامبران الهى و کتب آسمانى و این همه حوادث تکان دهنده، و همچنین درس هاى عبرتى که روزگار به آن‌ها مى دهد در غفلت باشند، آنچه از آن‌ها سر زده، تقصیر است و ظلم بر خویشتن و دیگران. ذیل آیه ۹۷ @Roznegaar
Anbia095~097.mp3
2.59M
استاد تفسیر کوتاه قرآن آیات ۹۵ تا ۹۷ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: یک زن شوهرداری است که به‌شدت علاقمند به یک نامحرمی شده است، چکار کند؟ ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: را زیاد بگوید. @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّكُمْ وَمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ» شما و آنچه غیر خدا می‌پرستید، هیزم جهنّم خواهید بود؛ و همگی در آن وارد می‌شوید. آیه ۹۸ @Roznegaar
به دنبال آیات گذشته که از سرنوشت مشرکان ستمگر بحث مى کرد، در این آیات روى سخن را به آن‌ها کرده، آینده آن‌ها و معبودهایشان را چنین ترسیم مى کند: شما و آنچه را غیر از خدا مى پرستید آتشگیره جهنمید! (إِنَّکُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ). حَصَب در اصل به معنى پرتاب کردن چیزى در آتش است ـ مخصوصاً قطعات هیزم که در تنور پرتاب مى کنند ـ بعضى گفته اند: حطب (بر وزن سبب) که به معنى هیزم مى باشد در لغات مختلف عرب، تلفظ هاى متفاوتى دارد، بعضى از قبائل آن را حصب و بعضى دیگر خضب مى نامند و از آنجا که قرآن براى جمع بین قبائل و طوائف و دل ها بوده، گاه لغات مختلف آن‌ها را به کار مى گیرد، تا از این راه، جمع قلوب شود، از جمله همین کلمه حَصَب است که تلفظى است از قبائل اهل یمن در واژه حطب. 🌺🌺🌺 به هر حال آیه فوق، به مشرکان مى گوید: آتشگیره جهنم و هیزمى که شعله هاى آن را تشکیل مى دهد، خود شما و خدایان ساختگى شما است و همچون قطعه هاى هیزم بى ارزش، یکى پس از دیگرى در جهنم پرتاب مى شوید! آنگاه اضافه مى کند: شما وارد بر آن مى شوید (أَنْتُمْ لَها وارِدُونَ). این جمله یا به عنوان تأکید مطلب گذشته است، و یا اشاره به نکته جدیدى است، و آن این که اول بت ها را در آتش مى افکنند، سپس شما بر آن‌ها وارد مى شوید، گوئى خدایانتان با آتشى که از وجودشان برمى خیزد از شما پذیرائى مى کنند. اگر سؤال شود انداختن بت ها در جهنم چه فلسفه اى دارد، در پاسخ باید گفت: این خود یک نوع عذاب و مجازات است براى بت پرستان که ببینند در آتشى که از بتهایشان زبانه مى کشد مى سوزند، از این گذشته تحقیرى است براى افکار آن‌ها که به چنین موجودات بى ارزشى پناه مى بردند. البته این در صورتى است که ما تَعْبُدُونَ به معنى معبودهاى بى جان و بت هاى سنگى و چوبى باشد (همان گونه که از کلمه ما استفاده مى شود، زیرا ما غالباً براى موجود غیر عاقل است). ولى اگر مفهوم آن را عام بگیریم و شامل شیاطینى که معبود واقع شدند، بشود نکته ورود این معبودها در جهنم کاملاً واضح است; چرا که خود شریک جرم اند. ذیل آیه ۹۸ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا