بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
🔆 چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ هجری خورشیدی
🌛الاربعاء ۱۴ رجب ۱۴۴۳ هجری قمری
🎄 Wednesday 16 February 2022 AD
🔹 ۳۳۳مین روز سال، ۰۳۲روز مانده از سال
🔸 ۴۷مین هفته سال، ۰۵هفته مانده از سال
🌹 امروز متعلق است به :
حضرت امام کاظم علیهالسلام و
حضرت امام رضا علیهالسلام و
حضرت امام جواد علیهالسلام و
حضرت امام هادی علیهالسلام
📿 اذکار توصیه شده #چهارشنبه ::
الف) ۵۴۱ مرتبه :
« یا متعال » بعد از نماز صبح که موجب "عزت در دین" میگردد.
ب ) ۱۰۰ مرتبه :
« یا حَیُّ یا قَیّوم »
« ای زنده، ای پاینده »
ج ) ۱۰۰۰ مرتبه :
« حسبی الله و نعم الوکیل »
📿 اوقات استخاره چهارشنبه :
الف ) از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر
ب ) از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن)
#کانال_روزنگار
www.Roznegaar.ir
@Roznegaar
🔆 چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ هجری خورشیدی
🌛الاربعاء ۱۴ رجب ۱۴۴۳ هجری قمری
🎄 Wednesday 16 February 2022 AD
📿 #اوقات_شرعی به #افق_تهران
احتیاط یک تا دو دقیقهای لحاظ شود🌱
وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱
@Roznegaar
#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️چهارشنبه
👈 ۲۷ بهمن / دلو ۱۴۰۰ ه.ش
👈 ۱۴ رجب ۱۴۴۳ ه.ق
👈 ۱۶ فوریه ۲۰۲۲ م
📛از اعمال سیئه پرهیز و سفر مکروه است
👶 زایمان خوب و نوزادش دارای پشتکار و پر تلاش و علاقمند به علم و دانش است. ان شاالله
🚘مسافرت مکروه است و درصورت ضرورت همراه صدقه باشد.
🔭 احکام نجوم
🌗 امروز قمر در برج اسد و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
✳️ خرید حیوانات
✳️ عهدنامه نوشتن با رقیب
✳️ کندن چاه و کانال
✳️ و اغاز معالجه نیک است
💉💉 حجامت خون دادن فصد باعث خارش می شود
💇♂💇 اصلاح سر وصورت باعث شادی می شود.
😴🙄 تعبیر خواب
خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 15سوره مبارکه "حجر "است.
لقالوا انما سکرت ابصارنا.......
و مفهوم آن این است که فردی بی حد و حساب با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی به جایی نرسد و کار خواب بیننده خوب و روبراه شود.ان شاءالله.و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
✂️ ناخن گرفتن
🔵 چهارشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.
👕👚 دوخت ودوز
چهارشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله
@taghvimehamsaran
@taghvimehmsaran
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
«أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَىٰ كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ ۗ وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ قُلْ سَمُّوهُمْ ۚ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْضِ أَم بِظَاهِرٍ مِّنَ الْقَوْلِ ۗ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مَكْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ ۗ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ»
آیا کسى که بر همه سلطه دارد (و مراقب همه است)
و اعمالشان را مى بیند (همچون کسى است که هیچ یک از این صفات را ندارد)؟! آنان براى خدا همتایانى قراردادند. بگو: «آنها را نام ببرید! آیا چیزى رابه او خبر مى دهید که از وجود آن در روى زمین بى خبر است، یا سخنان ظاهرى و بى محتوا مى گویید؟!»
(او همتایى ندارد.) ولى در نظر کافران، دروغ و نیرنگشان جلوه داده شده است،
(و مى پندارند واقعیتى دارد) و آنها (به سبب اعمالشان) از راه (خدا) بازداشته شده اند.
و هر کس را خدا گمراه کند، هدایت کننده اى براى او وجود نخواهد داشت.
#سوره_رعد آیه ۳۳
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
مردم را با این دلیل روشن مخاطب مى سازد که آیا کسى که بالاى سر همه ایستاده (و حافظ همه چیز در پهنه جهان هستى است و همه را زیر پوشش تدبیر خود قرار داده) و اعمال همه را مى بیند همچون کسى است که هیچ یک از این صفات را ندارد (أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَى کُلِّ نَفْس بِمَا کَسَبَتْ).
در حقیقت، جمله فوق به وضوح مى گوید احاطه او چنان است که گویى خداوند بالاى سر همه ایستاده و آنچه را که انجام مى دهند مى بیند، مى داند، حساب مى کشد، پاداش و کیفر مى دهد و تدبیر و تصرّف مى کند. بنابراین، کلمه قائم معنى وسیعى دارد که همه این امور را شامل مى شود; گرچه گروهى از مفسّران هر یک آن را در یک بُعد خلاصه کرده اند.
آن گاه به عنوان تکمیل بحث گذشته و مقدّمه اى براى بحث آینده مى فرماید: و آنان براى خدا همتایانى قرار دادند (وَ جَعَلُوا لِلَّهِ شُرَکَاءَ).
سپس از چند راه به آنها پاسخ مى دهد:
نخست اینکه: بگو: آنان را نام ببرید (قُلْ سَمُّوهُمْ).
منظور از نام بردن، یا این است که آنها حتّى بى ارزش تر از آن هستند که نام و نشانى داشته باشند، یعنى چگونه یک عدّه موجودات بى نام و نشان و بى ارزش را در ردیف پروردگار قادر متعال قرار مى دهید؟
یا اینکه منظور این است که صفات آنها را بیان کنید ببینیم آیا شایسته عبودیّت هستند؟
🌼🌼🌼
درباره الله مىگوییم: او خالق، رازق، حیات بخش، عالم و قادر و بزرگ است. آیا این صفات را مى توانید در مورد بت ها به کار برید، یا به عکس اگر بخواهیم از آنها نام ببریم باید بگوییم بت هایى از سنگ و چوب و بى حرکت، فاقد عقل و شعور، نیازمند به عبادت کنندگان خود و خلاصه فاقد همه چیز. این دو را چگونه مى توان همسان قرار داد؟ آیا شرم آور نیست؟
و یا اینکه منظور آن است که کارهاى آنها را برشمرید، آیا تاکنون زیانى به کسى رسانیده اند یا منفعتى؟ مشکلى را گشوده اند؟ یا گرهى در کار کسى زده اند؟
با این حال کدام عقل اجازه مى دهد که آنها را در ردیف خدایى قرار دهند که همه برکات و نعمت ها و سود و زیان ها و پاداش و کیفرها از اوست؟
البتّه هیچ مانعى ندارد که همه این معانى در جمله سَمّوهُم (آنها را نام ببرید) جمع باشد.
دوم اینکه چگونه چنین شریکى وجود دارد در حالى که خداوند که به پندار شما شریک آنهاست از وجودشان هیچ اطّلاعى ندارد، با اینکه علمش همه جهان را در برگرفته؟ آیا چیزى را به او خبر مى دهید که از وجود آن در روى زمین بى خبر است (أَمْ تُنَبِّـُونَهُ بِمَا لاَ یَعْلَمُ فِى الاَْرْضِ).
این تعبیر در حقیقت بهترین راه براى کوبیدن سخن واهى طرف است و به این مى مانَد که شخصى به شما مى گوید دیشب فلان کس در خانه تو میهمان بوده است و شما در پاسخ مى گویید تو از میهمانى خبر مى دهى که من از آن بى اطّلاعم. یعنى آیا ممکن است کسى میهمان من باشد و من بى خبر و تو از آن آگاه باشى؟
سوم اینکه یا سخنان ظاهرى (و توخالى که درآن هیچ مفهوم صحیحى نهفته نیست) مى گویید؟ (أَمْ بِظَاهِر مِنَ الْقَوْلِ).
شما در دل، ایمان به چنین چیزى ندارید; به همین دلیل هنگامى که در تنگناهاى سخت زندگى قرار مى گیرید به سراغ الله مى روید، زیرا در دل مى دانید که کارى از بت ها ساخته نیست.
چهارم اینکه مشرکان درک درستى ندارند و چون از هوىوهوس و تقلیدهاى کورکورانه پیروى مى کنند قادر به قضاوت عاقلانه و صحیح نیستند; به همین دلیل به گمراهى کشیده شده اند.
بلکه در نظر کافران، دروغ هایشان زینت داده شده است (و بر اثر ناپاکىِ درون، چنین مى پندارند که واقعیّتى دارد); و آنها از راه خدا بازداشته شده اند آنها موجودات بى ارزش و بى نام و نشان را شریک خدا دانسته اند (بَلْ زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مَکْرُهُمْ وَ صُدُّوا عَنِ السَّبِیلِ).
و هر کس را خدا گمراه کند راهنمایى براى او وجود نخواهد داشت (وَ مَنْ یُضْلِلِ اللهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَاد).
بارها گفته ایم که این ضلالت به معنى اجبار نیست و مسأله دل بخواهى و بى حساب نمى باشد، بلکه اضلال الهى به معنى عکس العمل کارهاى نادرست و غلط خود انسان است که او را به گمراهى ها مى کشاند و چون این خاصیّت را خدا در چنین اعمالى قرار داده، به خدا نسبت داده مى شود.
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۳۳ #سوره_رعد
@Roznegaar