eitaa logo
روزنگار
840 دنبال‌کننده
57.8هزار عکس
23.8هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔸یکی از کلماتی که زیاد تو دنیای خبر و رسانه شنیدیم کلمه پاپاراتزی هست، خبرنگارهای زردی که تو کشورهای خارجی کارشون تو چهره‌های سرشناسه @Roznegaar
این اشتباهات را در انجام ندهید! @Roznegaar
فرمول‌های دوستی بچه‌ها با @Roznegaar
علائمی که نشان می‌دهد بدنتان کم است @Roznegaar
❤️ ارزیابی خدا دقیق است... و هیچ عملی از شما گم نمی‌شود حتی اگر به اندازه دانه ارزن باشد و یا پنهان شده باشد 📖 سوره لقمان، آیه ۱۶ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پیشنهاد مهم و راهبردی پناهیان برای تحول در کشور: 🔸بعد از دورۀ دبستان، جوانان طی هفت‌سال در جایی به‌نام «دانش‌سرا» مشغول کار و تحصیل بشوند 🔸 آماده کردن جوانان برای کشور، به یک وزارتخانه مستقل از آموزش و پرورش نیاز دارد 📌 نقد جایگاه دبیرستانی‌ها در ساختار فرهنگی کشور-قسمت دوم 🔘 همۀ امور جوانان از درس تا ورزش و کار و مسئولیت اجتماعی، باید در یک وزارتخانه تجمیع و ساماندهی شود 🔘 الان تنها مسئلۀ جدی‌ای که دبیرستانی‌ها مشغول آن هستند، موضوع اسفناک کنکور است! 🔘 تصمیم‌گیری برای زندگی با کنکور، نوعی قمار است که باعث صدمات گوناگون بر جوان‌ و جامعه می‌شود _________ استاد : برای اینکه از ظرفیت عظیم دبیرستانی‌ها در جهت حل مشکلات جامعه استفاده شود، باید چه‌کار کرد؟ پیشنهاد بنده این است که یک وزارتخانۀ مستقل از آموزش و پرورش به این موضوع اختصاص پیدا کند و دبیرستانی‌ها در اختیار آن وزارتخانه قرار بگیرند؛ تربیت هفت‌سالۀ دانش‌آموزان در دورۀ دبستان، برای وزارت آموزش و پرورش کفایت می‌کند. واقعاً شایسته است یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور برای ساختن آیندۀ جامعه، وظیفۀ خودش را فراتر از امر آموزش عمومی جوانان قرار بدهد؛ یعنی کاری را به‌عهده بگیرد که ترکیبی از تعیین تکلیف وضعیت آموزشی و علمی جوانان و تعیین تکلیف شغل و نوع زندگی و سطح زندگی آنان است؛ با توجه به تنوعی که جوانان دارند. انجام چنین وظایفی به متخصصینی کاملاً متفاوت از متخصصین تعلیم و تربیت در دورۀ دبستان نیاز دارد. دبیرستانی یعنی کسی که در آغاز حضور جدی‌ برای معیشت و هر نوع مسئولیت اجتماعی در جامعه قرار دارد. الان یک وزارتخانه‌ به نام جوانان داریم؛ اما بسیاری از این جوانان در دبیرستان هستند، بخشی از جوان‌ها هم در دانشگاه‌ها هستند و بخشی هم در پادگان‌ها. یکی از شئون جوانان ورزش است؛ ازدواج و پیداکردن شغل هم از دیگر شئون جوانان است. الان یک وزارتخانۀ «کار» داریم که برای شغل افراد طرح‌ریزی می‌کند. در این میان، معلوم نیست که جوانان، از کدام وزارتخانه باید مطالبه‌گری کنند؟! کاش همۀ امور جوانان؛ از درس تا ورزش و کار و مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی، در یک وزارتخانه تجمیع و ساماندهی می‌شد؛ این وزارتخانه مسئول امور کسانی باشد که در هفت سالِ آغاز جوانی هستند؛ یعنی از 14سالگی تا 21سالگی. این هفت سال در تعیین سرنوشت جوانان بسیار کلیدی است؛ تحصیل، شغل و ازدواج جوانان در اینجا رقم می‌خورد. در این طرح پیشنهادی، آموزش عمومی در هفت‌سال دبستان، یعنی از 7سالگی تا 14سالگی انجام می‌شود. در هفت‌سال بعدی(یعنی از 14تا 21سالگی) جوانان ما در جایی به نام «دانش‌سرا» مشغول به کار و تحصیل می‌شوند. دانشگاه هم بعد از دورۀ «دانش‌سرا» شامل دوره‌های کارشناسی ارشد به بالا خواهد بود و اسم کسانی که به دانشگاه می‌روند «دانش‌پژوه» گذاشته می‌شود. دورۀ سربازی هم بعد از 21سالگی قرار می‌گیرد؛ هیچ اشکالی ندارد که سربازی، دو سه سال عقب‌تر بیفتد تا جوان‌ها به قدر کافی فرصت داشته باشند برای زندگی شغلی، زندگی تحصیلی و حتی زندگی مشترک خودشان زمینه‌سازی کنند. آن‌وقت اساساً سبک زندگی در جامعۀ ما تغییر پیدا خواهد کرد. در شرایط کنونی، شاید تنها بخش جدی‌ که دبیرستانی‌ها مشغول آن هستند موضوع بسیار اسفناک «کنکور» است. وقتی دبیرستانی‌ها تحت فشار کنکور قرار می‌گیرند، انواع و اقسام ضربات و صدمات روحی بر آنها وارد می‌شود. کنکور یک وضع نابسامان ایجاد کرده است؛ مثل رقابت بی‌معنا و غلط و داوری‌های ناصواب دربارۀ انواع استعدادها. کنکور بنیان تقسیم کار، تقسیم مسئولیت، تقسیم شغل و... را دارد خراب می‌کند، از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم که این معضل بزرگ را حل کنند. الان جوانان ما چگونه باید برای زندگی خود تصمیم بگیرند؟ با قمار کنکور؟ وقتی می‌گوید: «فعلاً می‌خواهم امتحان بدهم، بگذار ببینم در کدام دانشگاه و کدام رشته قبول می‌شوم؟» این قمار است. تعداد زیادی از دانشجوها با توجه به فشارهای خانواده‌ و جامعه انتخاب رشته می‌کنند. بعضی از آنها رشتۀ تحصیلی خود را تغییر می‌دهند و برخی همان رشته را تا آخر ادامه می‌دهند. بخشی از این افراد دنبال کاری می‌روند که به درسی که خوانده‌اند ارتباطی ندارد. جوان‌هایی هم هستند که فقط می‌خواستند عنوان «دانشجو» روی‌شان باشد. برای رشد کارآفرینی ما به یک وزارتخانۀ منسجم احتیاج داریم که بر اساس علاقه و استعداد افراد، زمینۀ کارآفرینی را فراهم کند. ممکن است یک دانش‌آموز به مسائل نظری علاقه نداشته باشد امّا به خرید و فروش علاقه‌مند باشد، ما باید به او کمک کنیم یک تجارت‌خانه راه‌اندازی کند. 🚩تهران؛ اجتماع دهه‌هشتادی‌ها - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7556 @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد 🌛در ، اگر صادقانه یک اکسیر را بخواهید و دریافت کنید؛ بقیه‌ی مسیر خود را بسمت سعادت هموار کرده‌اید! @Roznegaar
مدیریت آرزوها.mp3
7.19M
استاد استاد ✿ اینکه خداوند یک شب، در یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رحم‌های زمانی را به عنوان یا شب رغبت‌ها قرار داده است، نشان ازین دارد که تا چه حد می‌تواند در ساختار وجودی و سیر تکاملی نقش داشته باشد. اینکه؛ - چه چیزی را آرزو کنیم؟ - چطور آرزو کنیم؟ - آرزوهایمان را چطور اولویت بندی کنیم؟ نشان می‌دهد چقدر در راه رسیدن به موفق بوده‌ایم! @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیپ شخصیتی عزیزان ما متفاوت است! بعضی دیداری‌اند، بعضی شنیداری، بعضی لمسی، و .... شاید ریشه بسیاری از ما در عدم مهارتمان در نحوه رفتار درست، با هر کدام از این تیپ‌هاست! استاد @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 مراقبت و نگهداری از گیاه رو به کودک آموزش بده. با سلیقه ی خودش یک گلدون واسش بخر. 🔸کودک با این کار، لذت مسئولیت‌پذیری رو تجربه می‌کنه. 🌱 معجزه رشد گیاه و معجزه رشد کودک ترکیب بی‌نظیری هست؛ اونو از دست نده... @Roznegaar
نور باشید برای کسانی که دوست دارید... 🌙 @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم 🔆 سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ هجری خورشیدی 🌛الثلاثاء ۰۹ رجب المرجب ۱۴۴۴ هجری قمری 🎄 Tuesday 31 January 2023 AD 🔹 ۳۱۷مین روز سال، ۰۴۸روز مانده از سال 🔸 ۴۶مین هفته سال، ۰۶هفته مانده از سال 🌹 امروز متعلق است به : حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام و حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام و حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام 📿 اذکار توصیه شده :: الف) ۹۰۳ مرتبه : « یا قابض » بعد از نماز صبح که موجب "رسیدن به آرزوها" می‌گردد. ب ) ۱۰۰ مرتبه : « یا اَرْحَمَ الرّاحِمین » « ای مهربان‌ترین مهربانان » ج ) ۱۰۰۰ مرتبه : « یا الله یا رحمان » 📿 اوقات استخاره سه‌شنبه : الف) از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر ب ) از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن) @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ هجری خورشیدی 🌛الثلاثاء ۰۹ رجب المرجب ۱۴۴۴ هجری قمری 🎄 Tuesday 31 January 2023 AD 📿 به احتیاط یک تا دو دقیقه‌ای لحاظ شود🌱 وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱 @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ سه شنبه 👈 ۱۱ بهمن / دلو ۱۴۰۱ ه.ش 👈 ۰۹ رجب المرجب ۱۴۴۴ ه.ق 👈 ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ م ❇️ امروز روز خوبی برای امور زیر است: ✅امور زراعی و کشاورزی ✅درختکاری ✅قرض و وام دادن و گرفتن ✅دیدار بزرگان و روسا و مسئولین و درخواست از آنها ✅طلب حوائج و خواسته ها ✅شروع به کار و کاسبی ✅و مسافرت خوب است 👶نوزاد مقبول و محبوب بین مردم باشد 🤕بیمار امروز خوب شود. ان شاءالله 🚘مسافرت خوب است 💑مباشرت امشب : مباشرت و عروسی کراهت دارد 🔭 احکام و اختیارات نجومی 🌓 امروز قمر در برج جوزا و از نظر نجومی  مناسب برای امور زیر است: ✳️شروع به تعلیم و یادگیری ✳️تاسیس شرکت و امور مشارکتی ✳️خرید کردن ✳️سند به نام زدن ✳️قولنامه و قباله نوشتن ✳️ارسال کالاهای تجاری به مشتری ✳️آغاز نگارش کتاب مقاله و پایان نامه ✳️ومعامله و معاوضه املاک نیک است 🔵‌کتابت ادعیه و حرز و استفاده از آن خوب است 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت. طبق روایات، (سر و صورت) ، باعث درد و بیماری می شود 💉💉حجامت. 🔴 یا باعث درد اعضا می شود ✂️ناخن گرفتن. سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد. 👕👚دوخت و دوز سه شنبه برای بریدن،و دوختن  روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید.( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد.) 😴😴تعبیر خواب: تعبیر خوابی که شب چهار شنبه دیده شود طبق ایه ی 10سوره مبارکه" یونس"علیه السلام است. دعواهم فیها سبحانک اللهم و تحیتهم فیها... و مفهومش این است که از خواب بیننده عمل صالح یا خیری به وجود آید که در دنیا و آخرت به او نفع رساند. ان شاءالله و شما مطلب خود را قیاس کنید. @taghvimehamsaran @taghvimehmsaran @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: 🔻قدرت و استعداد بشر به‌حدی است که هم می‌تواند به اعلی‌علیین برسد و هم به اسفل سافلین❗️ 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۷۸ @Roznegaar
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️این دهه‌های آخر عمر با اینکه خیلی سختش بود، ▫️باز هم کارهای شخصی را مثل همیشه خودش انجام می‌داد. ▫️برای تجدید وضو رفته بود توی حیاط. ▫️چند ساعتی گذشت و اهل خانه متوجه نبودنش شدند. ▫️دیدند روی زمین افتاده و همان‌طور تسبیح به دست ذکر می‌گوید. ▫️گفتند: «وقتی زمین خوردید، چرا صدا نزدید؟» ▫️گفته بود: «گفتم شاید خواب باشید، یا کاری داشته باشید.» 📚 به شیوه باران، ص۶٩ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «قُلْ كُونُوا حِجَارَةً أَوْ حَدِيدًا» بگو: «شما سنگ باشید یا آهن، «أَوْ خَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىَ هُوَ قُلْ عَسَىَ أَن يَكُونَ قَرِيبًا» یا هر مخلوقی که در نظر شما، از آن هم سخت‌تر است (و از حیات و زندگی دورتر می‌باشد، باز خدا قادر است شما را به زندگی مجدد بازگرداند). آنها بزودی می گویند: «چه کسی ما را بازمی‌گرداند؟!» بگو: «همان کسی که نخستین بار شما را آفرید.» آنان سر خود را (از روی تعجب و انکار،) به سوی تو خم می‌کنند و می‌گویند: «در چه زمانی خواهد بود؟!» بگو: «شاید نزدیک باشد! آیه ۵۰ و ۵۱ @Roznegaar
قرآن، در پاسخ آنها مى گوید: بگو استخوان پوسیده و خاک شده که سهل است؛ شما سنگ و آهن هم که باشید، باز خدا قادر است لباس حیات در تنتان بپوشاند (قُلْ کُونُوا حِجارَةً أَوْ حَدِیداً). 🌺🌺🌺 حتى اگر مخلوقى از سنگ و آهن سخت تر و از حیات و از زندگى دورتر، و از این جهت در نظر شما بسیار بزرگ باشد، باز خداوند می‌تواند جامه حیات در تن آن کند (أَوْ خَلْقاً مِمّا یَکْبُرُ فِی صُدُورِکُمْ). روشن است استخوان‌ها بعد از پوسیدن، تبدیل به خاک می‌شوند، و خاک همیشه آثارى از حیات دارد، گیاهان از خاک می‌رویند، موجودات زنده در خاک پرورش مى یابند، و اصل وجود آدمى نیز، از خاک است، کوتاه سخن این که خاک دروازه حیات و زندگى است. ولى، سنگ و آهن یا موجوداتى از اینها سخت تر، فاصله شان با حیات و زندگى بسیار بیشتر است، هرگز، گیاهى از دل سنگ و آهن برنمى خیزد، اما قرآن مى گوید، در پیشگاه قدرت خدا، اینها اهمیت ندارد، هر چه باشید و هر چه شوید باز امکان بازگشتتان به حیات و زندگى، محفوظ است. دومین ایراد آنها این بود که مى گفتند: بسیار خوب اگر بپذیریم که این استخوان هاى پوسیده و متلاشى شده، قابل بازگشت به حیات است، چه کسى قدرت انجام این کار را دارد؟; چرا که این تبدیل را یک امر بسیار پیچیده و مشکل، مى دانستند. آنها مى گویند: چه کسى ما را باز مى گرداند ؟ (فَسَیَقُولُونَ مَنْ یُعِیدُنا). پاسخ این سؤال، را قرآن چنین مى گوید: به آنها بگو همان کسى که شما را روز اول آفرید (قُلِ الَّذِی فَطَرَکُمْ أَوَّلَ مَرَّة). اگر، در قابلیت قابل شک دارید که شما در اول خاک بودید، چه مانعى دارد بار دیگر خاک شوید و به زندگى بازگردید؟ و اگر در فاعلیت فاعل شک دارید، همان خدائى که در آغاز شما را از خاک آفرید، مى تواند بار دیگر این کار را تکرار کند که حُکْمُ الاْ َمْثالِ فِیْما یَجُوزُ وَ فِیْما لایَجُوزُ واحِدٌ. سرانجام به سومین ایراد آنها مى پردازد و مى گوید: آنها سر خود را از روى تعجب و انکار تکان مى دهند و مى گویند: چه زمانى این معاد واقع مى شود؟ (فَسَیُنْغِضُونَ إِلَیْکَ رُؤُسَهُمْ وَ یَقُولُونَ مَتى هُوَ). سَیُنْغِضُونِ از ماده إَنغاض به معنى حرکت دادن سر به سوى طرف مقابل از روى تعجب است. آنها در حقیقت با این ایراد خود، می‌خواستند این مطلب را منعکس کنند که به فرض این ماده خاکى قابل تبدیل به انسان باشد و قدرت خدا را نیز قبول کنیم، اما این، یک وعده نسیه بیش نیست و معلوم نیست در چه زمانى واقع مى شود؟ اگر در هزاران یا میلیون ها سال بعد باشد، چه تأثیرى در زندگى امروز ما مى کند، سخن از نقد بگو و نسیه را رها کن. قرآن در پاسخشان مى گوید: به آنها بگو: شاید زمان آن نزدیک باشد (قُلْ عَسى أَنْ یَکُونَ قَرِیباً). و البته نزدیک است; چرا که مجموعه عمر این جهان هر چه باشد، در برابر زندگى بى پایان در سراى دیگر، لحظه زود گذرى بیش نیست. ضمناً، تعبیر به عَسى شاید، اشاره به این است که: هیچ کس تاریخ قیام قیامت را دقیقاً نمى داند، حتى شخص پیامبر(صلى الله علیه وآله) و این از علومى است که مخصوص ذات پروردگار است، و جز او کسى از آن آگاه نیست. ذیل آیات ۵۰ و ۵۱ @Roznegaar
Esra049~051.mp3
2.09M
استاد تفسیر کوتاه قرآن آیه ۴۹ تا ۵۱ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا