🎬 اعتراف شیخ حسن الجناينی عالِم اهل سنت به تمرُّد و سرپیچی عمر بن خطاب از دستور پیامبر صلوات الله علیه و آله و ممانعت از نوشتن وصیت آن حضرت لطفا درباره مهم ترین نقاط اختلاف در زمان رسول الله (ص) و نحوه برخورد ایشان با این اختلافات بفرمایید؟ این سؤال را به مثلا چهل برنامه نمی توان محدود کرد چرا که اگر ما به اختلاف در زمان رسول الله بپردازم، می بینیم که اختلافات بسیار زیاد بوده است و باهم بسیار اختلاف نظر داشته اند و اگر بخواهیم درباره نقاط اختلاف در زمان رسول الله صحبت کنیم این اختلافات بسیار زیاد است و اختلاف صحابه با رسول الله (ص) معلوم است. لطفا به مثال صریحی در این زمینه اشاره کنید و توضیح دهید؟ مثال برای چنین اختلافاتی بسیار زیاد است، از جمله اموری که با رسول الله اختلاف نظر داشتند اختلاف ایشان در زمان رحلت پیامبر (ص) است. پیامبر (ص) قبل از وفات به صحابه و یارانش فرمودند: قلم و کاغذی برایم بیاورید تا برای شما نوشته ای را بنویسم تا هرگز بعد از من گمراه نشوید ایشان نسبت به عدم اختلاف پس از رحلت خود به امت وصیت کرده بودند و وصیت نیز موجود است اما می خواستند برای محکم کاری وصیتی بنویسند و بین تمامی صحابه منتشر کند تا به آن عمل شود و اگر رسول الله را اجابت می کردند قطعا ما اکنون راحت بودیم اما آنها اختلاف نظر داشتند و با پیامبر اختلاف نظر پیدا کردند یعنی این اختلاف بوجود آمد عمر و عده ای همراه وی گفتند یا رسول الله کتاب خداوند ما را کفایت می کند آنچه حلال کرده حلال و آنچه حرام کرده حرام می دانیم و برخی دیگر از صحابه گفتند نه!! باید خدا و فرستاده خدا را اطاعت کنیم اجازه بدهید قلم و کاغذی بیارید تا پیامبر کتبا بنویسند و برای امت مشخص کند و بنویسد تا به اختلاف نیفتیم و در جانشین و جانشین های بعد از هر کدام به اختلاف نیفتیم مانند وصایایی که به اهل بیت و صحابه کردند و در موارد دیگر و وصایای دیگر به اختلاف نیفتیم اما به صورت و با خواست خدا و یا هر چیز دیگری اختلاف پیش آمد و در نزد رسول الله به اختلاف افتادند تا جایی که عمر را واداشت که بگوید: ان رسول الله یهجر (یعنی رسول الله هذیان می گوید) و دچار هذیان گویی شده است و نوشتن چیزی فایده ای ندارد و پیامبر نیز عصبانی شد و فرمودند: بیرون بروید و از من دور شوید چون اختلاف هیچ سودی نداشت اختلاف در نزد رسول الله هیچ سودی نداشت! هیچ سودی نداشت! هیچ سودی نداشت (هیچ مرد مؤمن و زن مؤمن را سزاوار نیست که وقتی خدا و رسولش امری را صادر فرمودند، باز هم در امور خود، خود را صاحب اختیار بدانند) در چنین شرایطی اختلاف در نزد رسول الله چه سودی داشت و نوشتن چیزی هم با وجود چنین اختلافی چه سودی داشت