کلماتی چند از فرمایشات نورانی و ناب امام جَوَاد الْأَئِمَّةِ علیه السلام ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ القَصدُ إلَى اللّه ِ تعالي بِالقُلُوبِ ، أبلَغُ مِن إِتعابِ الجَوارِحِ بِالأعمالِ به دل آهنگ خدا داشتن برتر است تا خسته كردن جوارح به عبادت ● بحار الأنوار جلد ۷۸ صفحه ۳۶۴ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ كَفى بِالْمـَرْءِ خِيانَةٌ أنَ يَكُونَ أمينا لِلْخَوَنَةِ در خائن بودن شخص همين بس كـه امين خيـانتـكاران بـاشـد، (كسى كه امين خيانتكاران باشد، خود خائن است). ● بحارالانوار جلد ۷۵ صفحه ۳۸۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ مُلاقاةُ الإخوانِ نُشرَةٌ و تَلقيحٌ لِلعَقلِ و إن كانَ نَزرا قَليلاًِ ديدار برادران مايه سلامتى و رشد عقل است ؛ اگرچه بسيار اندك باشد . ● مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۸، ص ۳۲۴ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ لا تُعادِ أحَدا حَتّى تَعرِفَ الَّذي بَينَهُ وَ بَينَ اللّه ِ تَعالى ، فإن كانَ مُحسِنا لا يُسلِمُهُ إلَيكَ ، و إن كانَ مُسيئا فإنَّ عِلمَكَ بِهِ يَكفيكَهُ فلا تُعادِهِ با هيچ كس دشمنى مكن تا آنگاه كه بدانى رابطه او با خداوند عزّ و جلّ چگونه است؛ اگر نيكوكار باشد خداوند او را تسليم تو نمى كند و اگر بدكار باشد همين شناخت تو از او، تو را از وى كفايت مى كند. بنا بر اين، با وى دشمنى مكن. ● أعلام الدين صفحه۳۰۹ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ الثِّقَةُ بِاللّه ِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ اعتماد به خدا بهاى هر چيز گران بها است ، و نردبانى به سوى هر بلندايى . ● بحارالانوار جلد ۷۸ صفحه ۳۶۴ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ مَن شَهِدَ أمرا فَكَرِهَهُ كانَ كَمَن غابَ عَنهُ ومَن غابَ عَن أمرٍ فَرَضِيَهُ كانَ كَمَن شَهِدَهُ هر كه حاضر و ناظر كارى باشد و آن را ناپسند دارد ، مانند كسى است كه [آن هنگام] غايب بوده ، و هر كه در كارى حاضر و ناظر نباشد ، ولى بِدان راضى باشد ، مانند كسى است كه خود در آن حضور (و مشاركت) داشته است . ● بحارالانوار جلد ۹۷ صفحه ۸۱ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ➖قَالَ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِ الصَّلَاة وَالسَّلَامُ ؛ مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ هر كه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است . اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد ، خدا را پرستيده ، و اگر از شيطان بگويد ، شيطان را پرستيده است. ● تحف العقول جلد ۱، صفحه ۴۵۶ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ أللَّھُـمَ بِحَقِّ مَوْلَانَا جَوَاد الْأَئِمَّةِ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج@soalvajavab@AmirGrali