Anti_liberal🚩
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره اعراف آیه (28)👇 وَإِذَا فَعَلُوا
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره اعراف آیه (29)👇 قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ (29) بگو: پرودگارم به عدل و داد فرمان داده و اينكه نزد هر مسجدى (هنگام نماز) روى خويش را به سوى او بداريد و او را بخوانيد، در حالى كه دين را براى او خالص مى سازيد. آنگونه كه شمارا در آغاز آفريد، باز خواهيد گشت. 🌺تفسیر نور(آیت الله قرائتی)👇 ✨ انسان، مأمور به قسط و عدالت است. «أمر ربّى بالقسط» و كردار زشت، خارج از دائره ى قسط است. «لا يأمر بالفحشاء... امر ربّى بالقسط» ✨ پايبندى خالصانه به دين، زمينه ى گسترش قسط و عدل است. «امر ربّى بالقسط و اقيموا وجوهكم» ✨ جلوگيرى از تبعيض، در كنار عبادت مطرح است و عبادت ونماز، همراه قسط ارزش بيشترى دارد. «بالقسط و أقيموا» ✨ تربيت صحيح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبيّت الهى است. «امر ربّى بالقسط» ✨ دين، دربردارنده ى ابعاد اجتماعى، عبادى و اعتقادى انسان است. «امر ربّى بالقسط و اقيموا... وادعوه مخلصين له الدّين» ✨ مسجد، پايگاه اخلاص است، نه ريا و شرك. «اقيموا وجوهكم عند كلّ مسجد... مخلصين» ✨ يكى از شرايط دعا، خلوص نيّت است. «وادعوه مخلصين له الدّين» ✨ توجّه و ايمان به معاد، عامل اقامه ى قسط و اخلاص انسان است. «كما بدأكم تعودون» ✨ آفرينش نخستين، دليل امكان معاد است. «كما بدأكم تعودون» 🌺نڪتھ ها👇👇👇 🍃✨ «قِسط»، در برابر تبعيض است، يعنى حقّ هر كس را به خودش بدهند، نه ديگرى. 🍃✨ در اين آيه، مفاهيم متعدّدى مطرح شده است؛ تربيت «ربّى»، عدالت «القسط»، عبادت «أقيموا»، جماعت «وجوهكم»، وحدت «مسجد»، دعا «وادعوه»، نيّت و اخلاص «مخلصين له»، و حشر و قيامت «تعودون». 🍃✨ مرحوم طبرسى، مراد از «وادعوه مخلصين له الدّين» را امر به دعا و تضرّع خالصانه پس از نماز مى داند. امام صادق عليه السلام فرمود: تسبيح حضرت زهرا عليها السلام در عقب هر نماز، بهتر از هزار ركعت نماز است. (66) 🍃✨ معاد، جسمانى است. آن گونه كه ذرّات خاك، از راه غذا در شما جمع شده است، استخوان هاى پوسيده شما نيز در قيامت جمع مى شود. «كما بدأكم تعودون» همان قدرتى كه شما را از يك سلّول و اِسپرم آفريد، بقاياى شما را هم مى تواند در قيامت احيا كند. در روايتى نيز مى خوانيم كه مراد از «كما بدأكم تعودون»، يعنى بر همان اعتقادى كه مرده ايد برانگيخته مى شويد؛ مؤمن بر ايمان و كافر بر كفر. «المؤمن على ايمانه و الكافر على كفره» (67) 🍃✨ در حديث مى خوانيم: در قيامت مردم عريان و پابرهنه محشور مى گردند، (68) همانند روزى كه از مادر متولّد شده اند. 🌺🌺🌺 ✨66) تفسير اثنى عشرى ✨67) تفسير مجمع البيان ✨68) تفسير فرقان @Antiliberalism