(۳) مبانی فکری عقل ستیزی به جای عقل گرایی تشیع انگلیسی اعتقاد دارد ازآنجاکه ادراک بشری، برخاسته از علوم مبتنی‌بر عقل است، ارزشی ندارد و از این‎رو، کسب معارف الهی از طریق قوۀ تعقّل، معتبر نیست. سیدصادق_شیرازی قائل به مرزبندی بین علوم هستند و علوم را به علوم بشری (مبتنی‌بر تعقل) و معارف الهی (مبتنی‌بر فطریات) تقسیم می‎کنند. حال این سوال مطرح است که انسان‌های غیر معصوم که از دریافت معارف الهی به صورت بی‌واسطه بهره‌ای نبرده‌اند، اگر کسب هر نوع علم را برای او ممنوع دانسته و تحصیل علم را به عنوان حجاب بزرگ بدانیم چه وضعیتی برای او حاصل می گردد؟ کفر عرفان و تکفیر عارفان این جریان، تفکرات عرفانی را عامل گمراهی می‎پندارند و علما و بزرگانی را که در این مسیر قرار داشته و دارند، گمراه و عامل گمراهی دیگران برمی‎شمارند. سیدمجتبی_شیرازی در این رابطه میگوید: «محمدتقی بهجت، کسی که از عرفا بوده و ایشان، مرتد زندیق ملحد و کافر بوده و از دین اسلام به سمت دین کفر رفته است» جریان شناسی تشیع انگلیسی(ص۱۳تا۲۷) ╭┅───🇮🇷✊🇮🇷┅╮ https://eitaa.com/Basijvelayat1 ╰┅──────┅