*لیس کمثله شی* در زیارت جامعه، این عبارت آمده است: "خلقکم الله انوارا فجعلکم بعرشه محدقین" خدا شما را انواری قرار داد که محدق به عرش بودید. حدیقه که از ماده حدق است به معنای احاطه است. کلمه "عرش" هم تفسیر به علم شده است، بنابراین مکان مادی نیست. عرش به معنای علم است. "ان الله استوی علی العرش" علم است. حاملین عرش نه اینکه ما تصور کنیم کسانی که پایه هایی دارند عرش روی شانه های آن هاست. نه. حاملین عرش یعنی آن کسانی که این علم را می توانند تحمل کنند. حالا در زیارت جامعه عرض میکنیم "محدقین بعرش الله" شما احاطه به این علم دارید. شما علم الله دارید. خلقکم الله انوارا اشاره به آن بعد مادی حضرات نیست. آنها محدق به عرش هستند، خب در عالم عرش که زمان نیست. اصلا زمان مال عالم ماده است. پس میبینیم انسان کامل و آن عبد مطلق حق، اول ما خلق الله است زمان هم ندارد. برای عظمت مقام حضرت همین بس که ایشان مظهر اسم شریف لیس کمثله شیء است!!! 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz