ه السلام ـ بروم ، لذا دل به دریا زدم و همراه عطاری راهی کربلا شدیم. نیمه شب دور از چشم نگهبانان به حرم امام رسیدیم من و آن عطار برای این که قبر را پیدا کنیم مشت مشت خاک را بو می کشیدیم و بدین ترتیب جهت و محل قبل را می شناختیم ، سرانجام به قبر رسیدیم و زیارت نمودیم. و پس از آن علاماتی نصب کردیم که بعد از مرگ متوکل با گروهی از شیعیان و آل ابوطالب به محل قبر رفته، آن را دوباره بنا کردیم.[2]
💠4. بر اساس گزارشات معتبر بعد از شخم زدن، آب را به آن منطقه هدایت کردند و آب همه جا را فرا گرفت و در گرد حرم شریف حلقه زد و مانند جزیره ای آنجا را فرا گرفت. از این روی نام این محل جزیره مانند را به خاطر گردیدن آب «حائر» نامیدند.[3]
💠5. مردم از راهنمایی ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ در جهت تعیین دقیق محل قبر راهنمایی می گرفتند و ائمه با نشانه هایی محل دفن شهدا را مشخص می کردند.
💠6. هشام کلبی می گوید: بعد از چهل روز از اقدام متوکل و خروج نیروهایش از کربلا، مردی از قبیله بنی اسد که در آن اطراف می زیست در حالی که مرقد امام حسین ـ علیه السلام ـ را نشان کرد خاک را می بویید و می گریید و می گفت: هر چند دشمنان حسین برآنند که قبرش را پنهان کنند، لیکن بوی خوش قبر،خود نشان آن است.[4]
💠7. شاهد دیگر بر محل دقیق قبر، اقدام ابراهیم مجاب است. وی پسر محمد عابد و نوه امام کاظم ـ علیه السلام ـ و نخستین کسی است که همراه با فرزندش به کربلا مهاجرت کرد و در سال 247ق در آنجا توطن کرد، یعنی درست سالی که قبر امام حسین ـ علیه السلام ـ توسط متوکل تخریب شد. ابراهیم که به وی ضریر کوفی نیز گفته می شد تا پایان عمر مجاور حائر حسینی بود و در همانجا وفات کرد و قبرش در حرم حسینی است. او را از این جهت ابراهیم مجاب گویند که وقتی به حرم رسید رو به قبر کرده گفت: «السلام علیک یا جداه» از درون قبر صدا آمد «و علیک السلام یا ولدی»[5] از اینروی به او ابراهیم مجاب گویند ، یعنی کسی که جواب سلام خود را از امام حسین ـ علیه السلام ـ شنید.
بنابراین دشمنان اهلبیت با تمام توان خواستند نور حسینی خاموش شود و در این راستا به هر اقدامی دست زدند ، لکن اراده الهی بر خلاف خواست دشمنان بود. دوستداران اهلبیت ـ علیهم السلام ـ در روزگاری که خفقان در اوج خود بود از مرقد امام حسین ـ علیه السلام ـ غافل نشدند و همچنین با توجه به کراماتی که از قبر امام حسین ـ علیه السلام ـ ظاهر گشت و به همت اهالی اطراف حائر حسینی، محل دقیق قبر امام حسین ـ علیه السلام ـ هیچ گاه گم نشده است.
پی نوشتها:
[1]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، الامالی، قم، دارالثقافه، 1414ق، ص325.
[2].ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، بیروت، دارالمعرفه، بی تا،ص479.
[3]. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، مؤسسه الوفاء، 1403ق، ج86، ص89.
[4]. ابن کثیر، البدایة و النهایة، بیروت، دار احیاء التراث العربی، 1408ق، ج8، ص221.
[5]. سلمان، آل طعمه، تراث کربلا، بیروت، مؤسسه اعلمی، 1403ق، ص106؛ قائدان، همان، ص122.
#ادامه_6_شبهه
6⃣-شبهه ی تکراری وجود یا عدم وجود حضرت رقیه رو هم مختصر جواب میدیم چون قبلا بارها جواب داده شده.
من فقط برای ساکت کردن این عزیز چند مورد میارم:
اول:سید بن طاووس در لهوف صفحه ی 123 اسم ایشون رو ذکر کرده.
...يا اختاه يا ام كلثوم! و انت يا زينب و انت يا رقية و أنت يا فاطمه و أنت يا رباب! ...
دوم:معالی السبطین حائری صفحات 161 و 170 جلد2:
کانت للحسین(ع) بنت صغیره ....تسمی رقیه و کان لها ثلاث سنین
سوم:ابن ابی مخنف در مقتل الحسین(ع)صفحه84:
ثم نادی یا ام کلثوم و یا زینب و یا سکینه و یا رقیه و یا عاتکه و یا صفیه...
چهارم:شوشتری در احقاق الحق جلد11 صفحه633:
ثم نادی یا ام کلثوم یا سکینه یا رقیه یا عاتکه یا زینب یا اهل بیتی علیکن منی السلام...
علما و مراجع ما هم بارها تصریح کردن که چنین شخصی وجود داشته از قبیل ایت الله روحانی و شیرازی و مکارم و نوری و مظاهری و کاشانی و غیره :)
یک قول مهم هم از لباب الانساب بیهقی جلد1 صفحه355:
ولَم يَبقَ مِن أولادِهِ إلّا زَينُ العابِدينَ عليه السلام ، وفاطِمَةُ وسُكَينَةُ ورُقَيَّةُ
برای دیدن اقوال بسیار معتبر و کاملتر به این لینک مراجعه کنید:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=notepad&id=247
نظر شهید مطهری هم نظر نهایی ایشون نبوده و ایشون در چاپ مجدد حماسه حسینی مجموعه اثار از نظرشون برگشتن و صحبتی از نبودن حضرت رقیه نیست اونجا.
در نفس المهموم شیخ عباس قمی هم اشاره شده به وجود این دختر.در این کتاب صفحه456 اشاره شده به وجود دختر4 ساله برای امام حسین :) اقوال شاذ بعضی ها هم در نفی وجود ایشون در مقابل اسناد صد در صد معتبر جایگاهی ندا
رآن؟؟!
🔴داعش بویی از اسلام نبرده. داعش، اسلام اسرائیلی است و نه اسلام واقعی.
💠بنابراین:نه داعش اسلام است و نه وهابیون.
نه بوکوهرام اسلام است ونه طالبان.
💎💎اس