✏ منطق اشتباه! چند روزی است مطالبی در محافل سیاسی و اجتماعی بعد از انتخابات شهرستان ارومیه منتشر و دست به دست می شود که اگر پاسخ داده نشود گمان می رود که منطق درستی مطرح شده است؛ حال آن که منطقی کاملا نادرست و اشتباه و بلکه غلط است...! پس از پیروزی دو نفر از همشهری های کردمان در رقابت های انتخاباتی ارومیه عده ای به غلط مطرح کردند که اگر نامزدهای آذری زبانی که از رای کمتری برخوردار بودند به نفع کسانی که رای بیشتری داشتند کنار می رفتند قطعا ترک ها رای بیشتری می آوردند و کردها پیروز نمی شدند!!! افرادی که چنین منطق اشتباهی را دارند و به آن دامن می زنند و متاسفانه در میان آنها برخی از علما هم هستند باید به چند پرسش پاسخ دهند: ۱- از نظر شما میزان رای ترک هاست یا کردها؟! حضور متعدد نامزدها تهدید است یا فرصت؟! مگر نه این که همین نامزدها بودند که با حضورشان توانستند مردم را ولو به تعداد اندک پای صندوق های رای بکشانند و شور و نشاط به انتخابات ببخشند؟! مگر نه این که تعدد نامزدها یکی از نشانه های مردم سالاری است؟! ۲- اگر نامزدی اصلح باشد اما از رای کمتری برخوردار باشد طبق کدام منطق باید کناره گیری کند؟! منطق دو قطبی ساخته ترک و کرد؟! و از کجا و با چه تضمینی کناره گیری افراد، رای مردم را به سبد نامزدهای دیگر روانه می کرد؟! و از کجا معلوم که نامزد دارای رای نسبت به دیگر نامزدها اصلح است؟! مگر قرار نیست بهترین را روانه مجلس کنیم؟! ۳- اگر چنین است چرا علمای این شهر در یک توافق جمعی بر سه نفر اجماع نکردند؟! چرا به جای فشار به نامزدها برای کناره گیری به خودشان فشار نیاوردند که اجتماع کنند؟! آنها نه تنها اتفاق نظری نداشتند بلکه به جای رفع تردیدها، بر تردید مردم افزودند. یکی نفیا و اثباتا کسی را تایید یا رد نکرد!، دیگری رای به دو نفر را بلامانع دانست! آن دیگری توصیه به کناره گیری کاندیداها می کرد و قس علی هذا...! ۴- مگر در دوره های قبل که نامزدهای ترک رای می آوردند کسی به نفع آنان کناره گیری می کرد؟! فکر نمی کنید عامل بر سر صندوق نیامدن برخی از همشهری های ترک به خاطر نارضایتی از برخی نمایندگان ترک است؟! ۵- اگر این نمایندگان کرد بتوانند در خدمت رسانی بهتر و بیشتر از نمایندگان ترک عمل کنند چه پاسخی در پیشگاه ملت خواهید داشت؟! در همین ابتدای کار برادر عزیز دکتر حاکم ممکان هزینه جشن پیروزی را به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان هدیه کرده است. آیا این عمل ستودنی نیست؟! آیا باز مبحث بیخود و اختلاف افکن کرد و ترک را مطرح می کنید؟! ۶- راستی مگر در تاریخ صدر اسلام اصلح را به بهانه غیر مقبول بودن حذف نکردند؟! آیا این منطق غلط مبتنی بر مصلحت اندیشی های نابجا نیست؟! https://eitaa.com/Drsoltani