🖇
کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟
🔸میگویند امام حسن (ع) کریم است اما چرا کسی نمیپرسد در جامعهی پس از انقلابِ عدالتخواهانهی پیامبر (ص)
چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا امام حسن (ع) بخواهد به او ببخشد؟! و امام حسن (ع) که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ فقیر بودن (و شدن) این جامعه دارد؟
🔹اسلام آمریکایی با اِغفالی مشمئز کننده میگوید امام حسن (ع) آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید؛
حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاستهای ظالمانه، دائم تولید فقر کند و امام حسن (ع) هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد کریم!؛ همین!
🔸اسلام ناب اما، میپرسد: اگر امام حسن (ع) خلاصه در کَرَمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه امام حسن (ع) بِراه بیاندازد؟!
مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری میتواند برای معاویه داشته باشد؟!
🔹اسلام ناب میپرسد: مگر امام حسن (ع) میراثدارِ وصیت امام علی (ع) نیست که به او و برادرش امام حسین (ع) فرمود: «
کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟!
🔸آیا امام حسن (ع) آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمهی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟!
🔹آیا کَرم امام حسن (ع) آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که
کنار معلولِ ظلم (فقر) بایستد بیآنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟
🔸آیا این همان امام حسن (ع ) است که یاران کربلاییِ امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟!
🔻بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی امام حسن (ع) را مرور کنیم:
1⃣ شکل گیری خیریهی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریهی ریاکارانه و ستمپوشِ معاویه.
2⃣ لشکرکشی و آمادگی صددرصدی امام حسن (ع) بلافاصله بعد از شهادت امام علی (ع) به منظور حذف همیشگی معاویه.
3⃣ رویارویی در جنگ صفین با معاویهای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفتهبود.
4⃣ مصاف رسواگرانه با بدعتهای معاویه در بدرقهی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف، اشرافیگری و کاخسازی معاویه بر نمیتابد.
🔹این صحنهها همه و همه نمایانگر مبارزی کریم نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در
عدم همراهی نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سختتر میکند تا جایی که حکومت عدل نبوی رسماً به سلطنت ظلم اُموی بدل میشود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و مواسات امام حسن (ع) هم نمیتواند چاره سازش باشد.
🔸جامعهای را تصور کنید اهل کَرَم شدهی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛
در آن جامعه معاویهی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس خیریه می شوند؛ رانت خوار، سرمایه دارِ زالوصفت، تصمیمساز و تصمیمگیر سیاست های فقرآفرین هم...
🔹
خیریه که چه عرض شود؛ شَرّیهای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهمتر وسیلهی استحمار و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایهداری میشود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد!
▫️راستی امام حسنِ ما کدام کریم است؟!
🖋 محمد زارع
#نوروز
#عیدتون_مبارک
┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
📲 با
#جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
🕋
#بهارقرآن
🕌
#ماه_مبارک_رمضان
🚨
#ماه_مهربانی
🎊
#ماه_ضیافت
💝
#ماه_همدلی
📚
#روشنگری
🔅
#روشنا_فارس
♨️
#شیراز_سومین_حرم_اهل_بیت
🏔
#نزدیک_قله
https://eitaa.com/FarhangChannel
┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄