❥●•°o.O🌹•°o.O❥● 🔺در بخشی از این کتاب، درباره تعریف علم حکمت می‌خوانیم:🔰 ♦️آنکه در علم منطق مبیّن است که معرِّف چیزها یا از آثار و معلولات آن‌ها مأخوذ است؛ 👈🏻و یا از علت و اسباب وجود آن‌ها و در مبحث علت و معلول چون علل را بر چهار قسم کنند، علت فاعلى و غائى و مادى و صورى، تعریف مشتمل تواند بود بر همه آن چهار، یا مأخوذ از یکى آن‌هاست. 👳‍♂و حکما معرِّفاتى چند براى علم فلسفه آرند [که] بعضى از آثار و بعضى از عللْ اخذ شده ✍ و ما هر یک از آن تعریفات را در این مقدمه بیاوریم؛ و از معلول یا علل و نیز از کدام یک از علل مأخوذ است ذکر کنیم ⚠️و فعلاً تذکر دهیم که سرّ اینکه تعریف علم را در مقدمه آرند آن است که چون ⇦تعریف علم به‌ طور اجمال بر تمام مطالب علم و قواعد آن احاطه دارد⇨ ♨️ و متعلم ابتداى شروع از نظر در تعریف بر اجمالى از علم آگاه شود، پس در حقیقت وقتى که براى متعلم نخست معرِّفات علم بیان شود، اجمالى از همه علم را به او آموخته‌اند. 🙌🏻ادامه ی مبحث رو ان شاءالله در خود کتاب جستجو بفرمایید👌🏻 •❈❉ - ⓶ - ❉❈•