هدایت شده از مُنتظِرِمنتظَر
💠🌱دراین قسمت باسومین ویژگی امام آشنا می‌شویم 🌱💠 انتصابی بودن ازسمت خدا : یکی ازفرق های مابا اهل سنت دراین قضیه هست که اونها می‌گویند امام انتخابی هست نه انتصابی. که ماباتوجه به آیات قران دلیل قانع کننده برانتصابی بودن امام داریم. سوره نساء (آیه ۵۹) يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا (٥٩) باتوجه به روایتی جابربن عبدالله انصاری ازپیامبر میپرسه که منظور از (اولی الامر) چه کسانی هستن!! که پیامبر اسم تک‌تک امامان معصوم رافرمودندکه اول آنها علی بن ابی طالب بعد امام حسن بعد... تا آخرین آنها که حضرت مهدی رانام بردند. آیه ی دیگری برای ثابت کردن برانتصابی بودن امام : سوره مائده (آیه ۵۵) إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (٥٥) و توضیح داده شد. زکات دونوع است. 1-خاص(گوسفند، گاو وخرماوکشمش وگندم وجو.... ) 2-عام(صدقات) در این آیه ی شریفه بعداز خداوپیامبرش ولی وسرپرست رامشخص نموده است کسی که در حال رکوع به فقیر انگشتر خودش را دادواین شخص کسی جز امام علی علیه السلام نبود آيه ي دیگری در مورد انتصابی بودن امام👇 واذِابْتَلی ابراهیمَ ربُّهُ بِکلماتٍ فَاَتَمَهُنَّ قال اِنّی جاعِلُک لِنّاسِ اِماماً در این آیه ی شریفه خداوند حضرت ابراهیم را بعداز ابتلاهاوآزمایش های مختلف امام برای مردم قرارمیدهد و تعیین امام را خود بعهده می‌گیرد وبه انتخاب مردم واگذارنمیکند این امرنشان دهنده ی انتصابی بودن امام از طرف خداست واینکه امامت انتخابی نیست. 📚📚جلسه مهدویت مسجدامام جوادعلیه السلام چرمسازی مدرس: حجت الاسلام سجادجمشیدی کانال منتظِرِمنتَظَر @montazeremontazar59