💠 تیغِ تیز تبلیغات شرح خطبه امام حسین علیه‌السلام در سرزمین مِنا (۱۳) منتشر شده در ویژه نامه در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔊 عنصر تبلیغات می‌تواند حق را باطل و سیاه را سفید نشان دهد، همان‌گونه که می‌تواند باطل را مضمحل کرده و تاریکی را به روشنی تبدیل کند؛ اما اینکه کدام‌یک از دو سوی این تیغ، برنده باشد، بستگی به افرادی دارد که مدیریت تبلیغات و رسانه را به عهده دارند. اگر عنان تبلیغات و رسانه به دست صالحان باشد، حق و اصحابش تقویت می‌شوند و اگر به دست فاسقان باشد، باطل و اصحابش قوی می‌شوند. 🔻 امام حسین علیه‌السلام در شرح هجوم تبلیغاتی دستگاه حاکمیت زمانه‌شان علیه ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی می‌فرماید: «اکنون کار به‌جایی رسیده که در هر شهری سخنرانان وابسته به این حاکمان جور فراز منبرها تکیه زده‌اند، هر چه می‌خواهند می‌گویند و کسی هم نیست که به مقابله با آنان برخیزد». 🔴 این جملات خطاب به علمایی که است که باید خود به منبر بروند و برای دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی دفاع کنند ولی کار به‌جایی رسیده بود که این جایگاه مهم نشر معارف از علمای زمانه سلب شده بود و مرجعیت علمی و فرهنگی و ارزشی آن‌ها مخدوش شده بود و به دست علمایی درباری افتاده بود که برداشت غلط خود از دین را به مردم تحمیل می‌کردند. 🔔 یکی از مهم‌ترین انحرافاتی که توسط همین عالمان درباری و منبرهای منحرف در عالم اسلام ترویج شد، عقیده مرجئه و کافی دانستن ایمان قلبی و بی‌نیازی از عمل بود. این گروه که توسط دستگاه حاکمیتی تقویت می‌شدند معتقد بودند نیازی به انجام اعمال عبادی همچون نماز و روزه و جهاد نیست و همین‌که کسی ایمان قلبی داشته باشد کافی است و خداوند در مورد او قضاوت می‌کند. 📢مرجئه، که مولود منبرهای انحرافی دوران اموی است، با ظلم و ستمی که توسط خلفای اموی بر مردم تحمیل می‌شد کاری نداشتند و حتی در راستای توجیه اقدامات دستگاه ظالم اموی، این عقیده را ترویج می‌کردند که هرکس به مقام خلافت برسد، ولو شرایط لازم آن را نداشته باشد، واجب‌الاطاعه است و عصمت شرط خلافت نیست. این برداشت‌ها کاملاً به نفع دستگاه حکومتی اموی تمام می‌شد، زیرا معنایش این بود که خلافت آن‌ها، خوب یا بد، امری است که به خواست خدا صورت گرفته و باید به‌هرحال مورد تأیید مسلمانان باشد و کسی حق اعتراض در برابر آن را ندارد. ❎ امام حسین علیه‌السلام راه اصلاح امت اسلامی را تبلیغات صحیح و نشر معارف اسلام ناب محمدی می‌دانست، به همین خاطر عالمان و دانشمندان را در سرزمین مِنا گرد هم آورد تا این مهم را به آن‌ها متذکر شود. ازاین‌رو خطاب به آن‌ها فریاد می‌زند: «این حاکمان مردم را برده خود ساخته‌اند و کسی قدرت دفاع از خود ندارد. برخی از حاکمان، مستبد هستند و برخی کینه‌توز و بدخواه که بر سر مردم بیچاره و مستضعف می‌کوبند و بر آن‌ها سخت می‌گیرند. آن‌ها به خدایی که آغازگر آفرینش و بازگرداننده خلق به روز قیامت است، اعتقادی ندارند». ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b