ازدواج موقت 🔹اگر یک زن میل جنسی بر او غالب شد و امکان ازدواج دائم هم نداشت، چه کار کند؟ اسلام می‌گوید ازدواج موقت کن. باور کنید ازدواج موقت برای مردها نیست برای زن‌هاست. در نهایت چه کسی باید «بله» را بگوید؟ زن. اینطور نیست که بروید به زور یک نفر را صیغه‌اش کنید. 🔸صیغه، در زمان رسول‌الله صلی الله علیه و آله و خلیفه اول وجود داشت، اصلاً در قرآن آیه دارد: «فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً؛ و زنانی را که از آنها تمتع می‌گیرید، واجب است که مهرشان را بدهید.» خلیفه دوم گفت: «مُتعَتان مَمنوعَتان؛ دو تا متعه بود که من برداشتم؛ متعه حج و متعه نساء.» امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرمایند: «اگر این کار را نمی‌کرد، تا آخرالزمان جز انسان‌های مریض کسی زنا نمی‌کرد.» 🔹ببینید بحث ازدواج موقت، اصل اساسی و مبنادار‌ نیست، در واقع ازدواج دائم مبناست. اما خداوند می‌فرماید «تو»ی زن را من آفریدم و از امیالت آگاهم؛ لذا این را برای تو در نظر گرفتم، دوست داری قبول کن، دوست نداری قبول نکن. بعد یک عده خبیث می‌آیند در نقد ازدواج موقت، مستندی می‌سازند به اسم بازار سکس؛ و فقط مواردی را نشان می‌دهد که یک زن بگوید: «من فاحشه‌ام، اینطوری من را صیغه‌ام می‌کنند.» عمداً می‌آید روی این بُعد دست می‌گذارد. 🔸الان طوری شده که دختر حاضر است فحشا کند اما صیغه نشود. چه کسی توانست این ذهنیت را برایش بگنجاند؟ رسانه و عرف غلط. چه کسی می‌تواند این را تغییر بدهد؟ رسانه و عرف درست. چطور یک چیز عرف می‌شود؟ با رسانه. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ دشمن‌شناسی – جلسه سوم 📅 ۱۰ شهریور ۹۳ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis