بانوان و پیاده روی اربعین [قسمت هشتم و پایانی/ نظر نهایی] 🔸 در قسمت قبل (اینجا) نتیجه گیری کرده و‌ گفتیم: حضور بانوان به شکل پیاده روی، منوط به وجود شرایطی است که در صورت وجود آن شرایط، نه تنها ایرادی ندارد بلکه بسیار خوب است. در مورد شرایط هم توضیح دادیم اما نظر نهایی حقیر👇 لطفا در ابتدا این چند پرده مهم را بخوانید: 1⃣ پرده اول: قرار است نابینایی به حضور صدیقه طاهره(س) برسد. حجاب می گیرد. در جواب رسول خدا(ص) می گوید: اگر او مرا نمی بيند، من او را می بينم، و او بوی تن مرا هم حس می كند. 2⃣ پرده دوم: بعد از خطبه غدیر وقت بیعت کردن رسید. رسول خدا(ص) براى بیعت بانوان، دستور دادند تا پرده اى بر روى یک ظرف آب بزنند. در یک‌ طرف پرده، امیرالمؤمنین(ع) دست مبارک خود را در آب قرار دادند و‌ در طرف دیگر بانوان با قرار دادنِ دستِ خود در آب با ایشان بیعت کردند. (اینجا) 3⃣ پرده سوم: وقتی خبر غصب فدک به صدیقه طاهره(س) رسید، روسری بلندی پوشیده و چادر به سر کردند و با گروهی از بانوان از منزل خارج شدند. در واقع این اسوه حیا و‌ عفاف کاری کردند که حتی پیکره ظاهریشان هم در بین نامحرم ها آشکار نشود و در میان گروه زنان پوشیده بماند. 4⃣ پرده چهارم: راوی می گوید: مدت ها در مدینه، همسایه علی(ع) بودم. حتی یک بار هم، کسی زینب‌ کبری(س) را ندید و صدای او را نشنید. هر زمان می خواست به زیارت جد بزرگوارش برود، شبانگاه و در حالی که پدرش علی(ع) جلوی او و حسنین(ع) در اطراف او بودند به زیارت می رفت. وقتی به نزدیک قبر شریف رسول خدا (ص) می رسیدند، امیرالمؤمنین(ع) شمع های روشن اطراف قبر را خاموش می کرد که مبادا کسی زینب کبری را ببیند. [زندگانی حضرت زينب، آیة الله دستغيب، ص۱۹./ حضرت زينب فروغ تابان كوثر، ص۱۷.] 5⃣ پرده پنجم: روز حرکت امام حسین(ع) از مدینه است. ایشان دستور داد بنی‌هاشم زن‌های محرم خود را سوار بر محمل‌ها کنند. ناگهان جوانی که قامت بلندی داشت و مثل ماه می‌درخشید، از منزل امام(ع) بیرون آمد و فرمود: «بنی هاشم کنار روید.» آنگاه دو زن در حالی که دامانشان بر اثر حیای از مردم به زمین کشیده می‌شد و صورتشان پوشیده بود و دور آن دو را کنیزانشان احاطه کرده بودند، از خانه امام حسین (ع) خارج شدند. آنگاه آن جوان به سوی یکی از محمل‌ها رفت و زانوی خود را تکیه قرار داد و بازوی آن‌ها را گرفت و بر محمل سوار کرد. وقتی راوی از هویت آن بانوان سؤال می کند، جواب می شنود: یکی از آن‌ها زینب (س) و دیگری ام کلثوم دختران امیرالمؤمنین(ع) هستند. [موسوعة كلمات الإمام الحسين(ع)، ص۳۶۱] ✅ بحث فقهی نیست، صحبت از حرمت و وجوب نیست! صحبت از «بانوی تراز شیعی» است که قرار است به صدیقه طاهره(س) و زینب کبری(س) تأسی کند، همان پاره تن رسول خدا(ص) که فرمود: بهترین چیز برای زنان آن است که مردان را نبینند و مردان نیز آنان را نبینند. [مناقب آل ابی طالب، ج۳، ص۳۴۱] بنابراین اگر پیاده روی اربعین، گامی است برای ظهور و بانوی شیعی قرار است در تحقق این گام، وسط میدان باشد چه بهتر که به تأسی از الگوهای بی نظیر خود، در پوشیده ترین حالت ممکن باشد. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐