💠سخن عجیب دکتر جلالی زاده در رابطه با قرآن سوزی!
🔹روزچهارشنبه، مورخ 7 تیرماه 1402، پلیس سوئد به مردی اجازه داد تا کتاب مقدس (قرآن کریم) بیش از دو میلیارد مسلمان را به آتش بکشد. پلیس سوئد اعلام کرد که این در راستای حمایت از آزادی بیان است. این امر باعث شد که مسلمانان و نهادهای اسلامی به این مسئله اعتراض کنند.
🔹در اینکه چرا غربی ها اینگونه با اسلام سر جنگ دارند، سخن فراوان است و من نمی خواهم به این مطلب بپردازم، فقط به این نکته اشاره می کنم که چگونه آتش زدن کتاب خدا در راستای آزادی بیان است! ولی کسی حق انکار یک دروغ ساختگی به نام هولوکاست را ندارد! و با مخالفین این قضیه به شدت برخورد می شود!!
🔹از اینها هم که بگذریم؛ اما سخن برخی از افراد در داخل کشور برایم خیلی عجیب و غیر قابل هضم است! از جمله سخن دکتر جلال جلالی زاده، نماینده سابق مردم سنندج در مجلس ششم و استاد و عضو علمی دانشگاه تهران که در یادداشتی عجیب، با عنوان «شجاعت معترضان به قرآن سوزی!!!» مسلمانان را متهم به قرآن سوزی کرد و گفت نباید با کسی که به خدا و پیغمبر و قرآن اهانت می کند و آن را می سوزاند، برخورد کرد!!!
🔹جلالی زاده در اقدامی عجیب با متهم کردن مسلمانان به آتش سوزی گفت: «قرآن سوزان اصلی، مسلمانان هستند. قرآنی که تنها در تاقچه ها نگه داری می شود و یا مسافران وعروس وداماد از زیر آن رد می شوند ویا چنان متروک ومهجور می ماند که حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم درقیامت ازدست امتش شکایت می کند چه فرقی با سوزاندن آن دارد».
🔹وی در ادامه می گوید: «درقرآن وسنت هیچ حکمی را درباره ی قرآن سوزی به طور مستقیم ندیده ام .اما درباره ی قتل،دزدی،ظلم ،جاسوسی وغیبت و....وجود دارد .چرا مسلمانان درباره ی این احکام قرآنی خاموشند،اما سوزاندن قرآن از سوی یک نادان، آنان را عصبانی وپریشان وگریان ونالان وبه سوی خیابان ها روان وپرخاش کنان واویلا سرمی دهند».
🔹وی در نهایت بر خلاف فقه مذاهب اسلامی، می گوید: «به نظر نگارنده نه خداوند ونه پیامبر (ص) ونه قرآن هرگز راضی به کشتن انسانی به خاطر اهانت به ذات پاک ومقدسشان نیستند».
🔹دکتر جلالی زاده در حالی این سخن را می گوید که در مهمترین کتاب فقهی احناف «رد المحتار علی الدر المختار» حکم سب النبی را قتل دانسته است.
ابن عابدین در کتاب رد المحتار در رابطه با ساب النبی آورده که باید چنین فردی کشته شود و هر کس در این حکم شک کند نیز کافر است! «و ( الكافر بسب نبي ) من الأنبياء فإنه يقتل حدا ولا تقبل توبته مطلقا ،.. ومن شك في عذابه وكفره كفر»
🔹ابن عابدین همچنین در ادامه می گوید که دلیل کفر چنین کسی، اجماع صحابه است و مستند این حکم در کتاب و سنت و اجماع و قیاس موجود است و اگر کسی با این حکم مخالفت کند، مشخص است که فهم درستی از دین ندارد و انکار چنین حکمی خطایی بسیار بزرگ و ذلت و حقارت است.(هذه نُقولٌ مُعتَضِدةٌ بدليلِها، وهو الإجماعُ... ومن استقرأ سِيَرَ الصَّحابةِ تحَقَّق إجماعَهم على ذلك؛ فإنَّه نُقِل عنهم في قضايا مختَلِفةٍ مُنتَشِرةٍ يَستفيضُ نَقْلُها ولم يُنكِرْه أحدٌ، وما حُكِيَ عن بَعْضِ الفُقَهاءِ مِن أنَّه إذا لم يَستحِلَّ لا يَكفُرُ، زَلَّةٌ عَظيمةٌ، وخطأٌ عظيمٌ لا يثبُتُ عن أحدٍ من العُلَماءِ المُعتَبَرين، ولا يقوُم عليه دليلٌ صحيحٌ، فأمَّا الدَّليلُ على كُفْرِه فالكِتابُ والسُّنَّةُ والإجماعُ والقياسُ)
◀️کانال مسلم مدیا
https://eitaa.com/Muslim_Media