🔻مطالب‌مرتبط سه ، صورت و ماده، یا به تعبیر عرفا، اسما، صفات و افعال، یا بهر تعبیر فلاسفه، عقل، نفس و طبع، یا به تعبیر حکما، جبروت، ملکوت و ملک داریم، اما هریک از جهت ویژگی‌های ممیز خود، میان درجة یک تا صفر تاب می‌خورد و ازاین‌رو دست‌کم به دو قسم کنه و وجه قابل تقسیم خواهد بود. اگر این طرح را بپذیریم، عوالم ششگانة کنه عالم معنی، وجه این عالم، کنه عالم صورت، وجه این عالم، کنه عالم ماده و وجه این عالم پدید می‌آید که هرکدام می‌تواند نامی داشته باشد. به‌علاوه، در ورای همة این عوالم، عالم وحدت یا لاهوت، باز، با دو قسم کنه و وجه نهفته است. در این میان، وجه هر عالم با کنه عالم بعدی تداخل می‌یابد و این امر را به برزخ تعبیر کرده‌اند. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR