سوال آیا زمان پیامبر(ص) صیغه بود؟ ✅پاسخ: در مشروعیت متعه وازدواج موقت در اسلام ودر زمان پیامبر گرامی شکی نیست وما مفصلا در پیام های گذشته خود مشروعیت آن را از کتب شیعه ثابت کرده ایم.در این پیام درصددیم مشروعیت آن را از کتب اهل سنت ثابت کنیم تا مخالفین ما دیگر حجتی در برابر پرودگار نداشته باشند. ❗خداوند می فرماید: "زنانی را که متعه می کنید باید مهر آنان را بپردازید"( نسائ 24) ❗قرطبی بزرگ مفسر اهل سنت می گوید: "جمهور علما گفته اند که مراد از آیه ازدواج موقت است که در صدر اسلام مشروع بوده است" 📚الجامع لاحکام القرآن،ج5 ص130 ❗مسلم در صحیح خود از جابر روایت می کند که: "منادی رسول خدا به میان ما آمد واعلام کرد که پیامبر به شما اجازه داده است که استمتاع کنید یعنی با زنان ازدواج موقت نمایید" 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 📚صحیح بخاری ج6 ص129 ❗مسلم از جابر روایت می کند: "در دوران پیامبر وابوبکر در مقابل یک مشت خرما وآرد با زنان ازدواج موقت می کردیم تا آین که عمر در جریان عمرو بن حریث از این ازدواج جلوگیری کرد" 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 ❗ابونضره می گوید: "من در مجلس جابربن عبدالله بودم که یک نفر وارد شد وگفت اینک ابن عباس وابن زبیر درباره متعه حج ومتعه زنان با هم اختلاف ومشاجره دارند. جابر گفت آری ما هر دو متعه را در زمان رسول خدا انجام دادیم سپس عمر ما را از آن ها منع کرد ودیگر به سوی آن بازگشتیم" 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 ❗سیوطی می گوید: "عمر بن خطاب اول کسی است که از ازدواج موقت جلوگیری کرد" 📚تاریخ الخلفا،ص128 ❗احمد در مسند خود از ابن حصین روایت می کند: "آیه متعه در کتاب خدا نازل شد وما به آن عمل کردیم وآیه ای که آن را نسخ کند نازل نشد تا پیامبر چشم از دنیا فرو بست" 📚مسند احمد،ج4 ص436 ❗ترمذی روایت می کند که مردی از اهل شام از ابن عمر درمورد ازدواج موقت سوال کرد. ابن عمر گفت:حلال است. شامی گفت پدرت از آن نهی کرده است ابن عمر گفت :اگر پدرم نهی کرده است اما رسول الله آن را مشروع دانسته است آیا از پدرم تبعیت کنم یا رسول الله" 📚سنن ترمذی،ج3 ص186 ❗علمای اهل سنت حدیث معروفی را از عمر نقل کرده اند که گفت: "دو نوع متعه در عصر رسول الله مشروع وجایز بود ولی من از آنها نهی می کنم حج به صورت تمتع وازدواج موقت" 📚مسند احمد،ج3 ص325- سنن بیهقی،ج7 ص206- المبسوط سرخسی،ج4 ص27- المغنی، ابن قدامه،ج7 ص571- کنزالعمال،ج16 ص521- تفسیر کبیر،ج10 ص52 ❗روایات دراین باب بیش از آنچه ذکر شد می باشد ولکن ما بنای بر اختصار داریم هرچند دراین پیام مقداری از حالت اختصار گویی خارج شدیم. ❗امیدواریم دوستان سنی ما دراین پیام ما تامل کنند واگر نقدی داشتند با ما در میان بگذارند ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman