پرسش ❔ سوال من اینه که توصیغه را قبول داری پس اگر دختر تو راضے به صیغه با یڪ پسر باشد تو به او اجازه این ڪارو میدهے؟ 💠پاسخ💠 👌طبق آیات قرآن و روایات متعدد در کتب شیعه و اهل سنت شکی در مشروعیت متعه و ازدواج موقت باقی نمی ماند. ❗خداوند می فرماید: «زنانی را که متعه می کنید باید مهر آنان را بپردازید» 🔶نسائ 24 🔶قرطبی بزرگ مفسر اهل سنت می گوید: «جمهور علما گفته اند که مراد از آیه ازدواج موقت است که در صدر اسلام مشروع بوده است» 📚الجامع لاحکام القرآن،ج5 ص130 🔷مسلم در صحیح خود از جابر روایت می کند که: «منادی رسول خدا به میان ما آمد واعلام کرد که پیامبر به شما اجازه داده است که استمتاع کنید یعنی با زنان ازدواج موقت نمایید» 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 📚صحیح بخاری ج6 ص129 🔶مسلم از جابر روایت می کند: «در دوران پیامبر وابوبکر در مقابل یک مشت خرما وآرد با زنان ازدواج موقت می کردیم تا آین که عمر در جریان عمرو بن حریث از این ازدواج جلوگیری کرد» 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 ❗ابونضره می گوید: «من در مجلس جابربن عبدالله بودم که یک نفر وارد شد وگفت اینک ابن عباس وابن زبیر درباره متعه حج ومتعه زنان با هم اختلاف ومشاجره دارند. جابر گفت آری ما هر دو متعه را در زمان رسول خدا انجام دادیم سپس عمر ما را از آن ها منع کرد ودیگر به سوی آن بازگشتیم» 📚صحیح مسلم،ج4 کتاب النکاح،باب نکاح المتعه،ح1405 🔶سیوطی می گوید: "عمر بن خطاب اول کسی است که از ازدواج موقت جلوگیری کرد" 📚تاریخ الخلفا،ص128 👌احمد در مسند خود از ابن حصین روایت می کند: «آیه متعه در کتاب خدا نازل شد وما به آن عمل کردیم وآیه ای که آن را نسخ کند نازل نشد تا پیامبر چشم از دنیا فرو بست» 📚مسند احمد،ج4 ص436 🔶ترمذی روایت می کند که مردی از اهل شام از ابن عمر درمورد ازدواج موقت سوال کرد. ابن عمر گفت:حلال است. شامی گفت پدرت از آن نهی کرده است ابن عمر گفت :اگر پدرم نهی کرده است اما رسول الله آن را مشروع دانسته است آیا از پدرم تبعیت کنم یا رسول الله» 📚سنن ترمذی،ج3 ص186 🔶علمای اهل سنت حدیث معروفی را از عمر نقل کرده اند که گفت: «دو نوع متعه در عصر رسول الله مشروع وجایز بود ولی من از آنها نهی می کنم حج به صورت تمتع وازدواج موقت» 📚مسند احمد،ج3 ص325 📚 سنن بیهقی،ج7 ص206 📚 المبسوط سرخسی،ج4 ص27 📚 المغنی، ابن قدامه،ج7 ص571 📚کنزالعمال،ج16 ص521 📚 تفسیر کبیر،ج10 ص52 ❓حال سوال شما این است که می گویید حال که متعه جایز است آیا شیعیان راضی میشوند دختران و خواهرانشان را متعه دیگران کنند❗️ 👌همین سوال را عبدالله بن عمیر از امام باقر علیه السلام کرد و خطاب به ایشان عرضه داشت: « شما که عقیده به مشروعیت متعه دارید آیا راضی می شوید که زنان شما و دخترانتان و خواهرانتان متعه شوند؟ 👌امام وقتی دید که او چنین می گوید از رو روی برگرداند و به او توجه نکرد» 📚الکافی ج5 ص449 📚التهذیب ج7 ص250 ❗️این سوال برای آگاهی و یافتن حقیقت مطرح نمی شود لذا امام به مصداق آیه شریفه قرآن از او روی برگرداند. « بندگان خاص خداوند رحمان کسانی هستند که هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند» 🔶فرقان 63 ❕وقتی متعه با شرایط و مقرراتی که برای تحقق آن است مشروع و حلال باشد دلیلی ندارد که افراد بدون دلیل با آن مخالفت کنند و اگر مخالفتی باشد از آن جهت نیست که متعه بد است بلکه از آن جهت است که ممکن است هنوز شرایط لازم برای ازدواج موقت برخی افراد حاصل نشده است . 👌جهت آگاهی از فلسفه ازدواج موقت و شرایط لازم برای آن به نمایه زیر رجوع فرمایید: https://t.me/Rahnamye_Behesht/2665 📝پرسمان اعتقادی https://telegram.me/joinchat/BRb8LDwfNBiQIByOu36zjw