✅پاسخ 1⃣نخست توجه کنید که انچه از مجموع روایات اسلامی استفاده می شود این است که اجرای این حد اسلامی یعنی بریدن دست دارای شرایطی است که بدون وجود ان شرایط اقدام به آن کار جایز نیست 1ـ سارق به حد بلوغ شرعی رسیده باشد. 2ـ سارق در حال سرقت عاقل باشد. 3ـ سارق با تهدید و اجبار وادار به سرقت نشده باشد. 4ـ سارق قاصد باشد. 5ـ سارق بداند و ملتفت باشد که مال غیر است. 6ـ سارق بداند و ملتفت باشد که ربودن آن حرام است. 7ـ صاحب مال، مال را در حرز وجایگاه مخفی قرار داده باشد. 8ـ سارق به تنهایی یا با کمک دیگری هتک حرز کرده باشد. 9ـ به اندازه نصاب یعنی 5/4 نخود طلای مسکوک که به صورت پول معامله می‌شود یا ارزش آن به آن مقدار باشد، در هر صورت پول معامله ‌شود یا ارزش آن به آن مقدار باشد و در هر بار سرقت شود. 10ـ سارق مضطر نباشد. 11ـ سارق پدر صاحب مال نباشد. 12ـ سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد. 13ـ حرز و محل نگهداری مال، از سارق غصب نشده باشد. 14ـ سارق مال را به عنوان دزدی برداشته باشد. 15ـ مال مسروق در حرز متناسب نگهداری شده باشد. 16ـ مال مسروق از اموال دولتی و وقف و مانند آن که مالک شخصی ندارد نباشد. 17 سرقت مال به صورت مخفیانه و سری انجام گرفته باشد 📚شرح لمعه،شهید ثانی،ج9 ص221 به بعد ❗️با توجه به این شرایط بدست می اید که چقدر مشمولان شمول حکم کم و اندک می شوند 2⃣ افرادی که این حکم را نوعی مجازات شدید محسوب می کنند به چند نکته توجه ندارند: ♦️اوّلاً: هر سارقى مشمول آن نخواهد شد، بلکه تنها یک دسته از سارقان خطرناک هستند که رسماً مشمول آن مى شوند. ♦️ثانیاً: با توجه به این که راه اثبات جرم در اسلام شرائط خاصى دارد، این موضوع باز هم تقلیل پیدا مى کند. ♦️ثالثاً: بسیارى از ایرادهائى که افراد کم اطلاع بر قوانین اسلام مى گیرند، به خاطر آن است که یک حکم را به طور مستقل و منهاى تمام احکام دیگر مورد بررسى قرار مى دهند. 👌به عبارت دیگر، آن حکم را در یک جامعه صد در صد غیر اسلامى فرض مى کنند. ولى اگر توجه داشته باشیم که: ⚫️اسلام، تنها این یک حکم نیست بلکه مجموعه احکامى است که پیاده شدن آن در یک اجتماع سبب اجراى عدالت اجتماعى، مبارزه با فقر، تعلیم و تربیت صحیح، آموزش و پرورش کافى، آگاهى و بیدارى، و تقوا مى گردد، روشن مى شود که مشمولان این حکم چه اندازه کم خواهند بود. 👌باید برای اجرای حکم تمام این جوانب را در نظر گرفت خلاصه، حکومت اسلامى موظّف است براى تمام افراد ملت خود نیازمندى هاى اوّلى زندگى را فراهم سازد، به آنها آموزش لازم را بدهد، و از نظر اخلاقى نیز تربیت کند، بدیهى است در چنان محیطى افراد متخلّف بسیار کم خواهند شد. 📚تفسیر نمونه،ج4 ص373 3⃣پیامبر گرامی فرمود: « اجرای هر نوع حدی از بارش چهل شبانه روز بهتر است» 📚وسائل الشیعه ،ج18 ص307 👌مفهوم این روایت این است که همانطور که باران رحمت خداوند است حدود الهی نیز نوعی رحمت است که همچون باران جامعه را شستشو می دهد و اجتماع را از الودگی ها پاک می کند . 👌اجرای حد سارق نیز در صورتی که تمام شرایطش که در بالا امد باشد نوعی رحمت است که سبب پاکسازی اجتماع از مفاسد و برقراری امنیت در جامعه می شود لذا می بینیم که در روایات اسلامی که فلسفه حدود را بیان می کند سخنی از انتقام و خشونت و مانند آن نیست بلکه سخن از محبت و رحمت و اقامه عدل و سیراب کردن جامعه اسلامی و مانند آن است . ❗️اسلام اصیل و اموزهای ان را باید از مکتب اهل بیت گرفت .کارهایی که داعش انجام می دهد ربطی به اسلام ندارد 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman 📢کانال ما در تلگرام https://telegram.me/Rahnamye_Behesht