🔸ادامه 👇 👌بنابراین ؛ 1⃣علت تعجب علی علیه السلام به خاطر خروج فاطمه زهرا سلام الله علیهما از احرام بوده است نه زینت کردن ایشان . 2⃣زینت کردن فاطمه زهرا سلام الله علیها در منزل و برای شوهر خویش بوده است نه در ملا عام ، ایشان در اجتماع با نهایت پوشش و حجاب حاضر می شده اند ، چنان که آمده است ، وقتی می خواستند از منزل خارج شوند و به مسجد برای احقاق حقشان بروند مطابق روایت ؛ « سرپوش به سر افکند و خود را در چادری پیچیده با گروهی از زنان به جانب مسجد راه افتاد در حالی که خود را سخت پوشانده بود « لاثت خمارها و اقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها تطا ذیولها» 📚بحار الانوار ج29 ص216 👌و مطابق نقل های دیگر « حتی از نابینایان نیز حجاب می گرفتند و می فرمودند برترین زنان ، زنانی اند که نه مردان آنها را ببینند و نه آنها مردان را ببیند ( مگر آنکه ضرورتی برای حضور در اجتماع باشد )» 📚مستدرک الوسائل ج 14 ص 289 3⃣در روایات ما آمده است که مستحب است ، زن برای شوهر در منزل زینت و آرایش کند ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود ؛ « سزاوار نيست زن، ( برای شوهر ) خود را بدون آرايش بگذارد. لااقل، گردنبندى به گردن بيندازد. » 📚الکافی ج 5 ص 509 👌فاطمه زهراء نیز پس از خروج از احرام در منزل برای علی علیه السلام زینت کرده بودند نه در اجتماع و ملا عام . 4⃣با توجه به آنکه پیامبر گرامی در حجه الوداع حکم حج تمتع و خروج از احرام پس از انجام عمره را متذکر شدند و وحی در این رابطه آن هنگام نازل شده بود و علی علیه السلام در مکه نبودند تا حکم مذکور را فرا گیرند ، وقتی مشاهده کردند که حضرت زهراء از احرام خارج شده تعجب کردند و جویای مساله از پیامبر شدند که پیامبر گرامی متذکر حکم مذکور و نزول وحی در این رابطه شدند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir