♦️اخلاق جنسى ‏در اسلام و جهان غرب‏(3) (نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی) 🔻فرويد و اتباع وى مدعى هستند كه اخلاق كهن را در امور جنسى بايد واژگون كرد و اخلاق جديدى را جايگزين آن نمود. به عقيده فرويد و اتباع وى T اخلاق جنسى كهن براساس محدوديت و ممنوعيت است و آنچه ناراحتى بر سر بشر آمده است، از ممنوعيت ها و محروميت ها و ترس ها و وحشت هاى ناشى از اين ممنوعيت ها كه در ضمير باطن بشر جايگزين گشته، آمده است. 🔻برتراند راسل نيز در اخلاق نوينى كه پيشنهاد مى ‏كند، همين مطلب را اساس قرار مى ‏دهد. او به عقيده خود در زمينه اخلاق جنسى از منطقى دفاع مى ‏كند كه در آن احساساتى از قبيل : احساس شرم، احساس عفاف و تقوا، غيرت (حسادت از نظر او) و هيچ گونه احساس ديگرى از اين گونه كه وى و امثال او آنها را «تابو» مى‏خوانند وجود نداشته باشد، معانى و مفاهيمى از قبيل زشتى، بدى، رسوايى در آن راه نيابد، فقط متكى به عقل و تفكر بوده باشد. محدوديت جنسى را فقط آن قدر مى ‏پذيرد كه در مورد ممنوعيت هاى غذايى قابل پذيرش است: «... بالأخره لازم است كه مسأله اخلاق جنسى را هم مانند ساير مسائل مورد بررسى قرار دهيم. اگر از انجام عملى زيانى متوجه ديگران نشود دليلى نداريم كه ارتكاب آن را محكوم كنيم ...» (جهانى كه من مى ‏شناسم، فصل مربوط به اخلاق «تابو» ص 68) او در پاسخ به این پرسش که «بنا به عقيده شما بايد هتك عصمت را محكوم ساخت، ولى شما اعمال منافى عفت معمولى را چنانچه خسارتى بار نياورد محكوم نمى ‏كنيد» مى ‏گويد: «بله، همين‏طور است. ازاله عصمت (بكارت) يك تجاوز جسمى در ميان افراد است اما اگر با مسائل اعمال منافى عفت مواجه شديم آن وقت بايد موقعيت را در نظر گرفت و ملاحظه كرد در چنين موقعيت حساس دلايلى براى ابراز مخالفت وجود دارد يا نه.»(همان) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج‏19، ص: 636- 635- با تلخیص و ویرایش- شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷