🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎
@SMHM212
«فمعکم، معکم لا مع عدوکم»
(بخش ۰۲):
... چنانکه در همین
#تهران هم فردا از دو مسیر تا مرقد سید
#عبد_العظیم حسنی در شهرستان
#ری، رخ خواهد داد تا فرصتی باشد برای
#جاماندگان و آنانکه به هر علتی نتوانستند برای
#تجدید_میثاق با امامشان به آن
#همایش_عظیم بشتابند و ارادت و محبت خود به
#اهل_البیت(ع) را در اینجا به نمایش بگذارند.
ولیکن صحبت امشب بنده پیرامون «معمای فاصله» تعداد دهها میلیون نفری
#شیعه (و غیرشیعه) در حضور نمایشی متغیرالفصول و همایشی متحیرالعقول (اربعین
#کربلای_معلّی و سایر سرزمینها) با تعداد فقط چهل هزار نفری شیعیانی است که همراه
#امام_حسین(ع) در دوره
#رجعت [صغیره] به دنیا باز میگردند تا آنحضرت را در
#حکومت_طویل ۵۰٫۰۰۰ ساله او بعد از شهادت
#امام_مهدی(عج) همراهی نمایند.
در همین نکته هم میتوان به راز آن سخن
#امام_صادق(ع) در تمایز
#شیعه بر
#محبّ اهلالبیت(ع) پی برد که فرمودند: «براحتی نگوئید
#شیعه ما هستید بلکه شما
#محبّ ما هستید»!
همه ما یقیناً از علاقمندان و محبّین اهلبیت
#محمد_مصطفی(ص) هستیم و به همین جهت هم مأجوریم ولیکن شیعه بودن امر دیگریست. البته
#محبّ_حسین(ع) بودن توفیق عظیمی است که نصیب خیلی از مردم میشود ولیکن
#شیعه_حسین(ع) شدن
#توفیق_اعظم است.
فلذا این سؤال در اینجا برجسته میگردد که از
#درجه_مُحبّ فراتر رفتن و به
#مقام_شیعه نائل گشتن چه ضرورتی دارد؟
بنظرم حداقل دو تا مطلب؛
#رجعت و
#شفاعت به این ضرورت، وجاهت میبخشند که شاید دومی از اولی هم وزینتر باشد. یعنی؛ مهمتر از
«رجعت در رکاب امام» در این دُنیا، مطلب
«شفاعت یومالورود امام» در عُقبا و
#عالم_محشر است.
محشری که نمادی از تجمیع تمام بدبختیهای عالم است و اگرچه به سیاهبختی سرنگونی در
#جهنم و عذابهای اعظم آن نمیرسد ولیکن عذابهای عدیده، طویل و عظیمی دارد که حتی یک روز آن هم قابل تحمل نیستند و در چنان هنگامهای چقدر ارزشمند است برخورداری از
#امتیاز_عظیم مشمول
#شفاعت_خاصه امام حسین(ع) شدن در
#یوم_الورود و در هنگامه آغاز ورود به عالم حشور و نشور!
«اللهماُرزقنا شفاعتالحسین
یومالورود»؛
شفاعت خاصهای که
#امتیاز_انحصاری حضرت
#سید_الشهدآء(ع) است. و این
#شفاعت خود به تنهایی (صرفنظر از همه علل و تمام دلایل دیگر) آنقدر گران و ضروری است که میارزد انسان تمام عمر و بلکه لحظهای از آنرا «شیعه حسین بن علی(علیهماالسلام)» و در
#معیّت او باشد و در این طریق، کار و همت خویش را مضاعف سازد. معیّتی از
#محبّ تا
#شیعه او شدن. «
یا لَیتَنا کُنّا مَعَکُم فَنَفُوز فَوزاً عَظیماً». ای کاش ما هم با شما بودیم تا به سعادت و فوز بزرگی نائل میشدیم. چرا
#فوز_عظیم؟!
زیرا که
#عذاب_عظیم را در پیش روی داریم: همچنانکه در آیات ۱۵ و ۱۶ از سوره انعام هم میفرماید: «
قُل إنّی أخافُ اَن عَصَیتُ رَبّی عَذابَ یَومٍ عَظیمٍ * مَن یُصرَف عَنهُ یَومئِذٍ فَقَد رَحِمَهُ وَ ذلکَ الفَوزُ المُبینُ»؛ بگو که همانا من میترسم از عذاب روز بزرگ اگر نافرمانی کنم پروردگارم را * کسی که آنروز بر طرف شود از او [عذاب روز بزرگ] پس رحم کرده است بر او و آنست فوز [آشکار و] مبین.
در اینجاست که انواع راهکارهای «نیل به پیروزی و سعادت آشکار
#فوز_مبین» و
#فوز_عظیم شیعه واقعی و حقیقی
#امام_حسین(ع) شدن در برابر ما گشوده میگردد و در این مجال امیدوارم یکی از آنها را دریابیم. انشاءالله. به
#فوز_اعظم هم میرسیم.
با عنایت به سؤال؛ «
هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی» امام حسین(ع) در واپسین لحظات عمر مبارک آنحضرت و پیوند عجیبی که در
#معارف_ولایتی و امامتی
#تشیع بین
#قیام_حسینی و
#قیام_مهدوی علیهماالسلام برقرار است، بجرأت میتوان نتیجه گرفت که تجلی
#تشیّع_حسین(ع) برای ما در دوران
#غیبت_امام زمان(عج)، اهتمام به امر
#انتظار_الفرج است و «شیعه حسین(ع)» شدن مفهومی جز «منتظر المهدی(عج)» شدن ندارد، همچنانکه منتظر
#قآئم_آل_محمد(ص) معنایی جز
#شیعة_الحسین(ع) ندارد و این دو شأن عظیم در امر خطیر
#معیّت_با_ولایت قابل تحقق است.
در
#زیارت_اربعین هم میخوانیم و بر این
#معیّت تصریح و تأکید میورزیم با عبارت: «
فَمَعَکُم، مَعَکُم لا مَعَ عَدُوِّکُم». همراه شمایم؛ همراه شما هستم نه همراه دشمن شما.
اگرچه این
#زیارت_نامه از ناحیه مقدسه
#امام_سجاد(ع) است و
#امام_باقر(ع) خواندن آنرا از نشانههای
#مؤمن بر میشمارند ولیکن امروز فریاد «...
معکم ...
معکم ...» امام زمان(عج) بیش از همه بر آسمان بلند است.
قیام
#امام_مهدی(عج) تداوم و تکمیل قیام امام حسین(ع) است. در دعای ندبه هم اشاره فرمود:
«أین الطالبُ بِدَم المقتول بکربلا؟»
...ادامه دارد.
#معیت
✍
سیدمحمدحسینی(منتظر)
اربعین ۱۴۰۳
🆔 کانال
@chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏