🔻 و ، تداوم تسلط انگلیس 🔸فرج‌نژاد نوشت: اساساً سینمای_هند، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامه‌پسندی قدم برداشته است. 🔸شاید زندگی اغلب که متحد بسیار ثروتمند و راهبردی در هستند و در سیاست و رسانه‌های هند نفوذ دارند. 🔸در ایالت مهاراشترا و پایتختش بمبئی و سپس در گجرات در همسایگی این ایالت، بی‌ارتباط به غربزدگی و عوام‌زدگی سینمای به مرکزیت بمبئی نباشد. 🔸مهم‌ترین جریان سینمای هند، سینمای عامه‌پسند هندی است که با عنوان استعاری «هند بی‌خطر» برای استحمارگران می‌توان آن را نام‌گذاری کرد و بیشترین تعداد فیلم هندی را به خود اختصاص داده و می‌دهد. 🔸دشمن انگلیسی با ، سالانه صدها میلیون انسان را در هند و کشورهای متأثر از آن، به بازی غفلت و احساس و شهوت می‌کشاند. 🔸سودای مقاومت و ماندگاری فرهنگ غنی شرقی را ندارد و مروج ناسیونالیسم سطحی هندی و غربزدگی و صحنه‌های پرحادثه می‌باشد. 🔸استفاده فراوان از عنصر موسیقی و گاهی رقص و تحریک عواطف و شهوات، طولانی بودن زمان فیلم‌های عامه‌پسند، ستاره‌محوری و لودگی زنان بازیگر، الگوپردازی سست، قهرمان‌گراییِ ظاهرگرا و استفاده از درام‌های غیرسیاسی و ترکیبی از رومنس و اکشن و کمدی می‌باشد. 🔸فیلمنامه‌های غالباً ضعیف و داستان‌های تکراری و استفاده سطحی از مظاهر هند باستان، نیز دیگر مشخصه این نوع سینما و الگوی رسانه‌های عامه‌گرای هند است. ادامه:👇👇 http://fekrat.net/465 @schoolofeconomics