مصداق های این مورد را هم فقط خدا می داند ، از این رو در مورد هیچ فردی از اهل سنت (جز آنان که پرچم عداوت اهل بیت را برافراشته و آشکارا عداوت خود را نشان می دهند) حتی آنان که به ظاهر اهل علم و در عین حال منکر اهل بیت هستند ، حکم به کفر و جهنمی بودن نمی کنیم، زیرا چه بسا به ظاهر منکر است (حالا یا از ترس یا برای منفعت و ...) ولی در باطن تسلیم و معتقد باشد. اهل سنت از نظر ما جاهل قاصر یا مقصرند. کافر و جهنمی جاوید نیستند. از این رو اگر به دستورات قرآن و پیامبر تا آن حد که علم دارند، عمل کرده باشند، مأجور بوده و به ثواب و پاداش اعمال صالح شان می رسند. فقط آنان که حق را دریافته و از پذیرش آن استکبار ورزیده اند،کافر و جهنمی جاوید می دانیم. 2. بدو ن دليل نمی گوییم که گفته ها و باورهای ما حق است یا گفته ها و باورهای آن ها ؛ بلکه می گوییم قطعا یکی حق است و دیگری باطل: َإِنَّا أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلى‏ هُدىً أَوْ في‏ ضَلالٍ مُبين؛ (7) ما يا شما بر (طريق) هدايت يا در ضلالت آشكارى هستيم. حق معیار و میزان و راه شناخت دارد. برای این که به یقین بدانید کدام حق می گوییم، باید معیار و میزان حق را بشاسید. با این معیار و میزان ، شیعه و سنی را قیاس کنید تا ببینید کدام با معیار حق می سازد و کدام نمی سازد. معیار کدام است؟ معیار حق و مورد رضا و قبول خدا بودن، قرآن و پیامبر (نقل) و عقل است : وَ لِلَّذينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ عَذابُ جَهَنَّمَ ... كُلَّما أُلْقِيَ فيها فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُها أَ لَمْ يَأْتِكُمْ نَذيرٌ قالُوا بَلى‏ قَدْ جاءَنا نَذيرٌ فَكَذَّبْنا... وَ قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا في‏ أَصْحابِ السَّعيرِ فَاعْتَرَفُوا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقاً لِأَصْحابِ السَّعيرِ؛ (8) براى كسانى كه به پروردگارشان كافر شدند ،عذاب جهنّم است ... هر زمان كه گروهى در آن افكنده مى‏شوند، نگهبانان دوزخ از آن ها مى‏پرسند: «مگر بيم‏دهنده الهى به سراغ شما نيامد؟!» مى‏گويند: «آرى، بيم‏دهنده به سراغ ما آمد، ولى ما او را تكذيب كرديم ... و مى‏گويند: «اگر ما گوش شنوا داشتيم يا تعقّل مى‏كرديم، در ميان دوزخيان نبوديم!» باورها و گفته های شیعه و سنی را با این معیارها بسنجید. هر کدام که با این معیارها خواند ، بپذیرید. هر کدام نخواند، رد کنید. مطمئن باشید که نزد خدا سربلند هستید. بر هر اعتقادی یا باید نص قرآن و روایت معتبر مطابق با قرآن ارائه داد یا برهان عقلی آورد. اگر شیعه باورهایش به برهان های عقلی و دلایل معتبر نقلی مؤید نیست و اگر سنی باورهایش به برهان های محکم عقلی و آیات صریح و روایت معتبر مؤید است، یقین کنید که شیعه باطل و سنی حق است. اگر عکس این است، پس شیعه حق و سنی باطل است. پی نوشت ها: 1.اعراف (7) آیه 12-13. 2. بقره (2) آیه 34. 3. نساء (4) آیه 80. 4. آل عمران (3) آیه 32. 5. بقره ، آیه 85. 6. انفال (5) آیه 32. 7. سباء (34) آیه 24. 8.ملک (67) آیه 6-11. از مطالب برزخ و قیامت و آخرت و تجربه های پس از مرگ در کانال زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99 استفاده می شود آیدی ادمین @valayat ارسال لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b