🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹 🔮 ✳️ ۱۵ روایت است كه در زمان حجة الوداع درگیری میان حضرت علی علیه السلام و تنی چند از انصار در راه یمن به مكه بر سر موضوع مالی در میگیرد و پیامبر(ص) در نزدیكی خم غدیر به رفع دعوا و آشتی دادن حضرت علی علیه السّلام و انصار پرداختند و هیچ بحثی مبنی بر جانشینی حضرت علی علیه السّلام به میان نیامده است و صحبت جانشینی ادعایی است كه شیعه به میان آورده است و صحت ندارد‼️ 🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸 🛎 ✅ در منابع معتبر آمده که اصل ماجرای یمن و مسئلۀ حضرت علی علیه السلام با آن افراد از این قرار بوده: اختلاف بر سر پارچه هایی بوده که حضرت در مأموریت خویش از ملّت نجران طبق قرارداد روز مباهله به عنوان جزیه گرفته بودند و آن عدّه بدون اجازه رسول خدا و امیرمؤمنان علی علیهم السلام پارچه ها را میان خود تقسیم کرده بودند و به عنوان لباس احرام بر تن کرده بودند. حضرت تمام پارچه ها را از آنان باز گرفتند و عدل بندی کردند و در مکه تحویل رسول خدا صلی الله علیه و آله دادند. همراهان حضرت از عملکرد حضرت علی علیه السلام ناراحت شدند و شکایت نزد پیامبر صلی الله علیه و آله بردند. پیامبر در جواب آنها فرمودند: «از بدگویی دربارۀ علی دست بردارید، او در اجرای دستور خدا محکم و جدّی است و اهل تملق و مداهنه نیست.» علامه امینی در الغدیر جلد۱ صفحه ۳۸۴ و ۳۹۹ به نقل از کتب اهل سنت در ادامه همین ماجرا آورده که پیامبر صلی الله علیه و آله خطاب به یکی از شاکیان فرموده اند: «یا بریدة! الست اولی بالمؤمنین من انفسهم؟ من کنت مولاه فعلی مولاه. لا تقع یا بریدة فی علی فان علیا منی و انا منه و هو ولیکم بعدی» ای بریده! مگر من به مؤمنین اولی و برتر از خودشان نیستم؟ و بر آنها ولایت ندارم؟ هرکه را من مولای او هستم، پس علی مولای اوست. ای بریده! در مورد علی علیه السّلام بدگویی مکن! چرا که علی از من و من از اویم و او سرپرست شما بعد از من است.  کتاب الغدیر جلد۱، صفحه ۳۸۴– ۳۹۹ می بینیم: اولاً، روح حاکم بر سخنان پیامبر صلی الله علیه و آله در این ماجرا تأیید همه جانبه امیرمؤمنان علیه السلام است به عنوان فردی که در غیاب ایشان دقیقاً و بی کم و کاست فرامین الهی را اجرا می کند و بر همۀ مؤمنان ولایت دارد و لذا کسی نباید نسبت به داوری های او اعتراضی داشته باشد و بدگویی او را کند. آیا این ماجرا خود گواه بر شایستگی او بر امر خلافت و جانشینی نیست؟ آیا در اینجا هیچ سخنی از خلافت و جانشینی ایشان به میان نیامده است؟ ثانیاً، ماجرای فوق مناقض واقعه غدیر نیست. بلکه نوعی تنبیه و تأکید بیشتر بر امامت و ولایت علی علیه السلام و پاسخی بر اعتراضات مخالفان است. و حتی شاهد و دلیلی محکم بر معنای سرپرستی و اولی به تصرف بودن علی علیه السلام است (دقت کنید)  ثالثاً، حدیث غدیر در بسیاری از کتب عامه به عنوان یکی از وقایع تاریخی مسلم روایت شده و افرادی همچون اصمعی، ابن سکیت، اندلسی، جاحظ، سجستانی، بخاری، ثعلبی، ذهبی، ابن حجر عسقلانی، تفتازانی، ابن اثیر، قاضی عیاض، باقلانی درکتب خویش نقل کرده اند. برای آگاهی بیشتر از اسناد حدیث غدیر و قرائن معنوی و لفظی آن، به کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی جلد۱ صفحه۱۲ تا ۱۵۱، ۲۹۴ تا ۳۲۲، ۳۷۰ تا آخر مراجعه کنید. چگونه است که حدیث غدیر با اینهمه تواتر از طریق مخالف و موافق صحت ندارد، اما روایتی را که شما با تغییر و تبدیل نقل کرده اید، قطعی و مسلّم گرفته اید؟! 🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸 به نهضت آمرین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda این پیام را منتشر کنید...