ج)الغیبة للنعمانی ابْنُ عُقْدَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ یُوسُفَ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ ابْنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِیهِ وَ وُهَیْبٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ بَیْنَا النَّاسُ وُقُوفاً بِعَرَفَاتٍ إِذْ أَتَاهُمْ رَاکِبٌ عَلَى نَاقَةٍ ذِعْلِبَةٍ یُخْبِرُهُمْ بِمَوْتِ خَلِیفَةٍ عِنْدَ مَوْتِهِ فَرَجُ آلِ مُحَمَّدٍ ع وَ فَرَجُ النَّاسِ جَمِیعاً وَ قَالَ ع إِذَا رَأَیْتُمْ عَلَامَةً فِی السَّمَاءِ نَاراً عَظِیمَةً مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ تَطْلُعُ لَیَالِیَ فَعِنْدَهَا فَرَجُ النَّاسِ وَ هِیَ قُدَّامَ الْقَائِمِ بِقَلِیلٍ.
میگویند در این روایت اشاره به عرفات در عربستان شده و اینکه در ماه ذیالحجه خبر از مرگ پادشاهی میدهند.
خب در نقد باید چنین گفت:
اولاً این روایت تنها در غیبت نعمانی ذکر شده و در سند آن حسن بن علی بن ابی حمزه است که رجالیون در مورد او گفتهاند دروغگوی خبیث است و او از واقفیه است.
ثانیاً: هیچ کجای این روایت نامی از آن پادشاه و کشور تحت سیطره او نبرده و گفته در عرفات خبر مرگ پادشاهی میدهند، شما چگونه این را به پادشاه عربستان نسبت میدهید؟
ثالثاً: این روایت میگوید مرگ آن پادشاه در موسم حج و ماه ذیالحجه است، در حالی که ملک عبدالله در ربیع الثانی فوت کرده است.
رابعاً: این روایت را آقایانی که عاشق تطبیق هستند، سالها پیش به مرگ صدام تطبیق دادند و گفتند: که در ماه ذیالحجه کشته خواهد شد، ملک عبدالله است، در حالی که ما فکر میکنیم، این فرد صدام بوده است که چند سال قبل دقیقاً در همین ایام کشته شد، ایشان میفرمود که بنده با سایت بنت جبیل که از سایتهای بسیار فعال در زمینه مصداقشناسی عصر ظهور بوده و محققین آن از رزمندگان حزبالله لبنان هستند، همکاری دارم از اعضاء این سایت میفرمودند که رفقای ما از حزبالله لبنان در مراسم دو سال پیش حج که تشریف داشتند نقل میکنند که دقیقاً وقوع این حادثه را به چشم خود دیدهاند، زمانی که یکی از این وهابیون داغدار مرگ صدام سوار بر جیپ آمریکایی وارد صحرای منی شده و خبر مرگ صدام را اعلام کرد و غوغایی در بین وهابیون طرفدار صدام ایجاد شد که چرا چنین فاجعهای باید در روز عید قربان برای ما روی دهد.(عید قربان آنها مصادف با روز عرفه در ایران بوده است
@abhas313