متن ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ شهر : خطبه دوم : مسئله مهدویت به صراحت در قرآن نیامده اما در کتاب معجم احادیث امام مهدی(عج)٬ محققین برخی آیات قرآن کریم را مرتبط به موضوع مهدویت دانسته‌اند. مفسران شیعه دو دسته از آیات قرآن را برای مسئله مهدویت استفاده می‌کنند. ۱. آیاتی که بر ضرورت وجود امام تاکید دارد: در دیدگاه قرآن، خداوند برای هر امتی فردی را انتخاب کرده تا آنها را هدایت کند: «وَلِکلِّ قَوْمٍ هَادٍ»، «و برای هر جامعه راهنمایی هست.»(رعد/۷) امام صادق(ع) در تفسیر آیه فوق فرمود: «در هر زمانی امامی از خاندان ما وجود دارد که مردم را به آنچه رسول خدا(ص) آورده هدایت می‌کند».[ مجلسی، بحارالانوار، ج ۲۳، ص۵.] ۲. آیاتی که بشارت به حکومت صالحان و مومنان بر روی زمین می‌دهد: مثل سوره انبیاءآیه ۱۰۵ ٬ و سوره قصص آیه ۵. در روایات زیادی این آیات را به مسئله ظهور و مهدویت نسبت داده‌اند. در آیه‌ای دیگر خداوند حکومت و جانشینی مومنان و صالحان را به عنوان وعده الهی بر بندگان مومن خود بیان می‌کند و امنیت و آرامش را مژده می‌دهد.(نور/۵۵) روایات صادر شده از امامان شیعه این آیه را بر امام زمان و اصحاب او منطبق کرده‌اند. جمعه 12 آذر 27 ربیع‌الثانی ....روز جهانی معلولان زندگی ماشینی و انباشت شهرها از خودروها و موتورسیکلت ها، ناایمن و غیراستاندارد بودن راهها و جاده ها، فرهنگ ناصحیح شهر نشینی و .... موجب رشد و گسترش روز افزون معلولیت در جامعه شده و هیچ فردی در برابر آن مصونیت صددرصدی ندارد. این روز هشداری است به همه ما، تا قدر عافیت و سلامت بدانیم و برای پیشگیری از معلولیت در حد توان بکوشیم روز جهانی معلولین هشداری است به همه مسئولین و ما و شما که معلولان نیز هستند، وجود دارند و وجود خواهند داشت، نیاز آنان نیاز ماست و مشکل آنان مشکل ما، معلولان برادران و خواهران ما هستند که دیوار به دیوار ما در این شهر ساکن اند، معلولان شهروندان این اجتماع اند به مثابه ما، آنان شهروندان این جامعه اند اما نه شهروندان درجه دو که شهروندان درجه اول این اجتماع اند و از همان حقوقی برخوردارند که همه ما برخورداریم و اگر کمبودی هست و از حقوقی محروم مانده اند نه جرم آنان است که این جرم نابخشودنی ما است که برادران و خواهران و همشهریان خویش را از اصلی ترین حقوقشان تنها بدلیل معلولیت محروم کرده ایم. پس وظیفه تک تک مردم و مسئولین است که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان دست یاری بهم دهند اورژانس اجتماعی 123 از طرف اداره بهزیستی آماده خدمات به گروه های هدف می باشند. سه‌شنبه 16 آذر 2 جمادی‌الاول كشتار دانشجویان معترض به حضور آمریكائیان در دانشگاه تهران (1332ش) - روز دانشجو......بایسته‌های جنبش دانشجویی «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی-اجتماعی با محوریت این جنبش بود؛ انتظاراتی که رهبر انقلاب اسلامی بارها آن را گوشزد کرده‌اند. مختصات و شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که برای تحقق این انتظارات، نکاتی توسط دانشجویان در نظر گرفته شود که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان چنین برشمرد: ۱. آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری در تمام منظومه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی ۲. اهتمام ویژه به آرمان «پیشرفت علمی» و «اقتصاد مقاومتی» ۳. واقع‌بینی در آرمان‌خواهی ۴. عمق در مطالبه‌گری ۵. ارزش‌گرایی واقع‌بینی یعنی اولاً همه‌ی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و کشور را درست دید. در سال‌های اخیر و در راستای دلسرد‌کردن نسل جوان از سوی مغرضان با انقلاب، تلاش شده تا واقعیت مثبت کشور کمتر مورد توجه قرار گیرد. واقع‌بینی در آرمان‌گرایی به فراموشی یا تنزل آرمان‌ها منتهی نمی‌شود. همچنین واقع‌بینی به معنی پذیرش و رسمیت‌بخشی به ضعف‌های ناشی از تنبلی، کوتاهی یا امثال آن نیست. اگر انسان‌های آرمان‌خواه واقع‌بینی را به معنی درستش در آرمان‌خواهی خود در نظر بگیرند، هیچ‌گاه احساس بن‌بست و دلسردی نمی‌کنند و نمی‌توان آنان را به شعارزدگی متهم کرد.