بسم الله الرحمن الرحیم شب سیزدهم رمضان ۹۸ 🌀ما دو جهان بینی متضاد روی هستی داریم یعنی دو اعتقاد، دو تفکر، این درگیری بین دو اندیشه و دو اعتقاد تاریخی است از زمانیکه بعثت پیامبر مطرح شد، این دو تضاد مطرح شد لذا نباید برای بعضی ابعاد و جهات در جامعه غصه بخوریم که کارهای معنوی و تبلیغی مان را رها کنیم حجابمان را کنار بگذاریم مثل آنها بشویم تفریح ها و مهمانی هایمان مثل آنها بشود نه نیازی نیست، چون این دو جهان بینی متضاد بوده و هست و حتی تا زمان امام زمان (عج) هم ادامه دارد. ✅عیب بچه های ما اینست که فکر میکنند اگر در مدرسه تنها چادری باشند انگشت نما هستند نه این جور نیست، ضعف بچه های ما اینست که اگر در اداره در جمعی که همه روزه خواری میکنند روزه باشند، اشکال و نقص اجتماعی دارند نه این طور نیست. اصلاً باید جهان بینی متضاد را قبول کنیم، انگیزه اسلام همین است. ↩️گاهی یک داماد معنوی با یک دختر معنوی ازدواج میکند جامعه ی خانواده آنها غیر معنوی هستند، این یک پیام غیبی است که خداوند آنها را مرید خودش میکند که تهدیدها و طنزها را تحمل کنند تا آرام آرام نور آنها در بعضی شان اثر کند و بگویند دایی یا خاله چقدر خوب است. ❇️دوستان فکر میکنند که تنها شده اند، ماها باید تنها باشیم اگر خیلی باشیم باید در خودمان شک کنیم، اصلاً فضیلت ما در همین است لذا در این قسمت من اول حدیثی میگویم که شنیدنی است، بعد شُعَب تضاد را میگویم. ↩️ما یک تعبیر داریم به نام اِمَّعه، کسی که خودش رای ندارد همیشه رای خودش را تابع رای جامعه میداند میگویند اِمَّعه، امام موسی بن جعفر (ع) شدیداً به مسلمینی که اِمَّعه هستند پرخاش میکند یعنی چه من نظری ندارم، هر چه شما نظر بدهید؟ ایشان این قاعده را تأسیس کردند که، نگویید من با رای مردم هستم و خودم هیچ رایی ندارم، این عبارت چقدر میتواند مشکلات ما را حل کند. 💠اَلْفُضَيْلُ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ قَالَ: قَالَ لِي أَبْلِغْ خَيْراً أَوْ قُلْ خَيْراً، تبلیغ خیر را بکن و حرف خیر را بزن. وَ لاَ تَكُونَنَّ إِمَّعَةً، هیچ وقت نگو من حرفی ندارم. قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ، نگو من هم یکی از مردم هستم. ✳️ما در همه زمینه ها نظر داریم، حرف داریم، از برخی معممین ناراحت میشوم برای اینکه چهار تا مسجدی را داشته باشند میگویند ما سیاسی نیستیم ما با شماییم. عالم باید بگوید چرا بی حجابی؟ چرا موسیقی حرام؟ چرا قانون اساسی ما اجرا نمیشود؟ چرا نمایندگان که در مجلس رفتند نمیتوانند یک مشکل اقتصادی را حل کنند؟ ⬅️جالب اینجاست که امام موسی کاظم(ع) علتش را هم فرمودند: إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ. (هر جا در خود حدیث صلوات باشد ما هم صلوات میفرستیم نباشد ما هم نمیگوییم). پیامبر (ص) فرمودند: مردم دارای دو روش هستند، نَجْدُ خَيْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ، برخی روش خوبی دارند و برخی سیره بدی دارند. فَمَا بَالُ نَجْدُ اَلشَّرِّ أَحَبُّ إِلَيْكُمْ مِنْ نَجْدِ اَلْخَيْرِ، چه کسی گفت من روش آدم های شر و بد را بیشتر از آدم های خوب دوست دارم. به من همچین نسبیتی ندهید. من با روش های خوب و متعالی هستم. ببینید صریحاً استدلال ذکر کردند و مستدل و قرآنی حرف زدند. نگویید من رای ندارم. دقیقاً رای دارید همه جا باید از خون شهداء حمایت کنید. 🌐آقای مطهری (ره) میفرمودند: امام صادق (ع) وقتی روزه را تعریف کردند، منظورشان این بود که پارک ما هم باید روزه داشته باشد، رستوران ما هم باید روزه داشته باشد، خیابان ها، دانشگاه ها، مکان های عمومی و خصوصی باید روزه بگیرد. ⬅️پس جهان بینی ما را دیدید ما نمیگوییم اگر جامعه بی حجاب شد ما بی حجاب میشویم، جامعه لائیک شد ما لائیک میشویم. نه ما شکنجه میشویم امّا لائیک نمیشویم. ♻️الان جامعه، مخصوصاً خانواده های مذهبی درگیر این مطلب هستند و جوابی هم ندارند. آنها با شما سه کار میکنند: 1⃣◀️به دنبال تشویش اذهان عمومی اند. 2⃣◀️به دنبال تعریف استراتژی دشمن اند. 3⃣◀️لاف عقل و تدبیر میزنند. 🔚 قرآن در سوره مبارکه توبه آیه ۴٨ میفرماید: لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ. از این پیش (در جنگ خندق و احد) هم آنان در صدد فتنه‌گری بودند و کارها را به تو برعکس می‌نمودند تا آن گاه که حق روی آورد و امر خدا آشکار گردید (یعنی اسلام را فتح نصیب کرد) در صورتی که آنها کمال کراهت را داشتند. ادامه دارد...... __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir