♦️راهپیمایی روز قدس؛ سیاسی یا تربیتی؟!! 🔻 در اندیشه نورانی حضرت امام(ره) بالاترین هدف در نظام آفرینش، هدایت انسان است و تمام ارسال رُسل و انزال کُتب به همین منظور صورت گرفته است. هدایت انسان زمانی محقق می شود که انسان توحیدی شود. 🔻 در مسیر انسان به سمت الله موانعی وجود دارد که برخی درون انسان و برخی بیرون از انسان هستند. حضرت امام در مورد این موانع، تعبیرِ طاغوت درون و طاغوت بیرون را به کار می برند. و البته کار هر دو یکی است؛ جلوگیری از توحیدی شدن انسان. 🔴 انسان اگر بخواهد بمانند روز نخست در برابر سؤالِ "الستُ بربکم" بی درنگ شهود کند و "بلیٰ" بگوید، باید بر ضد موانع قیام کرده و این حجاب های مانعِ شهود را یکی پس از دیگری به خاک ذلت بکشاند. لذا یکی از آیه های پر تکرار در کلمات ایشان آیه ی شریفه" قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ" می باشد. قیام جمعی و فردی است که باعث غلبه بر جنود جهلِ درون و شکست طواغیت اجتماعی می شود و تازه اینجاست که ظرف وجود فرد و اجتماع آماده ی شهود توحید می شود. پس واضح است که در اندیشه تربیتی حضرت امام، هر حرکت انسان باید در راستای شهود الله و رفع حجب فردی و اجتماعی باشد. 🔷 حال با این نگاه روز قدس را تحلیل کنیم؛ حضرت امام، جمعه پایانی "شهرالله" یعنی ماهی که اساسا قرار است در آن انسان تمام تلاشش را در جهت رفع حجاب های ظلمانی برای شهودِ نورانیت الله به کار گیرد را روز قدس اعلام کرده و برای آن یک منسک خاص تعریف میکنند یعنی حضور در راهپیمایی. 🔹 راهپیمایی به چه معناست؟ راهپیمایی یعنی قیام جمعی بر ضد مرکزیت جبهه اجتماعیِ طاغوت یعنی صهیونیزم جهانی. سخن در این زمینه فراوان است ولی خلاصه آن که اگر پذیرفتیم هدف تربیت انسان و مقصد الله است، مسیر پر است از موانع فردی و جمعی و چاره ای نیست جز زدودن هر دوی آن ها و الا زمینگیر خواهیم شد. ⚠️ پی نوشت: اگر نگاهمان با نگاه حضرت امام و حضرت آقا هماهنگ شود یقینا شبکه مسائل، راهکارها، اولویت ها و قالب های تربیتی ما هم تغییر خواهد کرد. ⚜️ @Ahkaam ⚜️