حجت الاسلام والمسملین  عابدی یادآورشد: ملاک محبت، در شباهت است؛ هرچه شباهت بیشتر باشد محبت بیشتر و حرکت سریع‎تر خواهد بود؛ شباهت ما در یک هیات با یک محبوب مطلق است؛ به همین دلیل محبت بیشتر و حرکت نیز سریع تر است؛ به همین جهت خادمی ما در این هیآت، خادمی یک امام است؛ خدمت به امام کثر شان نیست بلکه عزت و کمال است. وی گفت: اساس هیئت با محبت است و هرجا که محبت باشد، بغض نسبت به دشمن محبوب نیز شکل می گیرد؛ پس هرچه محبت بیشتر باشد بغض ما نسبت به دشمن محبوب نیز بیشتر می‎شود؛ ولی تلاش می شود که یکی از این دو را از جوانان ما بگیرند. وی افزود: هیآت گرفتن به معنی دعوت امام به خانه و مسجد است؛ کسانی که هیآت می‎‏گیرند در واقع امام را دعوت کرده‎اند؛ اگر کسی به این اصل باور داشته باشد آمادگی خود را به حداکثر می رساند؛ در حقیقت کسانی که در  هیآت شرکت می کنند زائر امام هستند؛ اگر این اصل را باور داشته باشیم دوز خدمت ما چندین برابر می شود. حقیقت هیئت، ظهور شان حضور امام (ع) است استاد حوزه تصریح کرد: هر ارتباطی در داخل هیآت، اتحاد است؛ حضرت امام صادق(ع) بیان می کنند که در دوران غیبت، محکمات محبت ها و بغض ها را حفظ کنید که این محکمات انسان را به متشابهات حب و بغض می رساند یعنی حفظ این محکمات انسان را در جایی که نمی‎داند چه چیزی را دوست بدارد و از چه متنفر باشد هدایت می کند. حجت‎الاسلام والمسلمین  عابدی با ذکر این مطلب که هویت هیآت به امام(ع) است یادآورشد: به فرموده علامه طباطبایی پیامبر و امام توحید مجسم است پس رکن اصلی هیآت با امام است؛ مردم نیزدر این هیئت حکم شئون و ظهورات امام را پیدا می‎کنند. وی گفت: امام (ع) در روایت می‎فرماید که خداوند ارواح ما را از اعلی علیین خلق کرد و ابدان ما را از علیین خلق نمود و روح شیعیان ما را از علیین و جسم آنها را از دون علیین خلق کرد؛ پس مومن شان و ظهور امام است و هیآت بالاترین محل ظهور این شانیت است. وی افزود: هیئت در واقع نشان دادن نفس و روح امام(ع) در تصرف بدنشان است که همان مومنین است؛ تمرین مطیع شدن در هیآت در کنار اعضا و جوارح دیگر آشکارتر می‎شود؛ اگر کسی در این امر تخلف و معارضه کرد و با افراد سرناسازگاری داشت از روح هیآت خارج شده است. استاد حوزه تصریح کرد: یکی از ابعاد شبکه‎سازی از این نگاه شکل می گیرد که امام می خواهد به عنوان روح حاکم خود را در هیآت متجلی کند  و افراد نیز می خواهند به اعضا و جوارح امام در هیآت مبدل شوند. حجت‎الاسلام والمسلمین  عابدی یادآورشد: اگر آن روح الهی و امامی در هیئت حاکم شد، جاروکردن نیز به کمال مبدل می‎شود؛ در هیئت این گونه نیست که تنها یک منبری همه اصول را آموزش دهد بلکه گاهی یک سخن و یک عمل یک هیئتی بزرگترین درس و هدایت را ارایه می‎دهد. وی گفت: تقریر امام در حد گفتار امام از جهت وجودی ارزشمند است زیرا از یک وجود کامل نشات گرفته است؛ اگر شکل هیآت نیز این گونه شد یک منبری و مداح، خادم درب هیآت و مردم شرکت کننده را نیز عزیز می‎دارد؛ همه هنر منبری و مداح آن است که باید تلاش کند که از شآنیت خارج نشود زیرا منیت ها انسان را از شانیت خارج می‎کنند. وی عنوان کرد: بدن هیات یک جسم واحد و متحد است؛ خداوند نیز مردم را مثل جسد واحد خلق کرده است؛ تشکیلات اسلامی هیآت در این نگاه یک لایه الهی است که در قالب جسم و روح خود را می‎نمایاند. وی گفت: در هیئت‎ها نباید هیچ کسی را بیازاریم و هرچه می‎توانیم باید به سمت وحدت برویم؛ حتی به قول بزرگان دین نباید به هیچ وجه کودکان بازیگوش را در هیئت منع کنیم زیرا گاهی همین برخوردهای بد ممکن است آینده بشریت را متفاوت کند و یک انسان با استعداد را با کینه نسبت به امور دینی رشد دهد.   🆔 @ahmad_aabedi