سلام خسته نباشید قطعا شنیدید که عربستان برای اولین بار سال میلادی رو رسماً جایگزین قمری کرد. آیا این همون چیزی نیست که میتونه سردرگمیهارو راجع به حدیثی که درباره صحیه در ماه رمضان و قیام در محرم همون سال رو توجیه کنه؟ برای همین میشه این حدیث رو اینطور توجیه کرد که مثلا صیحه در ماه رمضانِ فلان سال میلادی اتفاق که افتاد قیام هم در همون سال اتفاق خواهد افتاد؟ چون تا جاییکه میدونم سر این موضوع شک و شبهه هست که چطور صیحه در فلان سال قمری باشه و قیام هم در محرم همون سال باشه در حالی که محرم آغاز سال جدید قمری هست