❤️درظاهر نمانیم... ❤️ به بهانه نماهنگ دهه هشتادی ها گویا نماهنگ دهه هشتادیا برای مخاطبی است که لابه لای هیاهوی زمانه ما کمتر دیده و شنیده می شوند. اما من دوست دارم مخاطب این اثر را بزرگترها بدانم؛ همه ما و شما. کسانی که ریش سفیدانه و قیم مآبانه وقتی از کنار دهه هشتادی ها رد می شوند، در ظاهرشان متوقف می شوند و اگر زبان هم بکام بگیرند، لب می گزند و سری تکان می دهند که "ای امان، ما کجا بودیم و اینها کجا..." و احتمالا در خلوت غیررسمی و جلوت رسمی شان برای انقلاب غصه می خورند که چرا از حسین فهمیده ها به تینیجرها و گودزیلا ها رسیده است. مخاطب این اثر دلانگیز را بزرگترهایی می دانم که گرفتار ظاهرگرایی و دینداری پوسته ای اند و باید دوزانو بنشینند ومغز و روح این انقلاب را در نسل نسلش به چشم بکشند. چندین بار اثر را گوش دادم و هر بار غرق  مضامین شدم. گوئی می خواهد فریاد یک نسل را به زبان خودش به رخ بکشد: "نم نم بارونم و می بارم/ چجوری سوتیامو بشمارم" آری حسین علیه السلام شاهراه توبه و انابه است؛ که "هرکه آمد روضه ی تو خود به خود حر می شود"... و من از "عکس کربلات پروفایل اینستامه" نسلی می فهمم که هویت حسینی اش را کتمان نمی کند و بدون لکنت فریاد می زند و سر دست می گیرد و به رخ می کشد. و به به از قله نماهنگ که:" بدون هیچ معطلی از دم/ دشمنای تو را بلاک کردم" واین بغضی است الی یوم القیامه. انشاءالله. چنانکه  إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ و الحق که دین ما خلاصه همین حب و بغض توحیدی است. سرود می خوانند و همه ما را توجه می دهند که حسین و حسینیه فرزندان این انقلاب، محفلی و گعده ای و حجتیه ای نیست. حسین برائت است و مبارزه. نماهنگ را دوست دارم؛ چون باطن آئینی دهه هشتادی ها را برای دهه های بی خبر به تصویر می کشد. دوستش دارم چون بهانه ایست برای شکرگزاری. این نسل و هر نسل و من و ما و شما و این بچه ها، همه و همه پای سفره حضرت روح الله ایم که اگر نبود این باطن دلنشین نبود. در ظاهر نمانیم... @mahdian_mohsen @alfavayedolkoronaieh🌱