ادامه پیمان خدا با پیامبر(ص)
📌«رُوِیَ عَن رَسُولِ اللَّهُ صَلَّ اللَّهُ عَلَیهِ
وَآلِهِ وَ سَلَّم قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ
عَهِدَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ بنِ أَبِیطَالِبِ
عَلَیهِالسَّلَامُ عَهْداً قُلْتُ يَا رَبِّ بَيِّنْهُ لِي
قَالَ اسْمَعْ قُلْتُ قَدْ سَمِعْتُ قَالَ
إِنَ عَلِيّاً عَلَیهِالسَّلَامُ رَايَةُ الْهُدَى»
پیغمبر اکرم(ص) نقل میفرماید.
خداوند با من یک پیمانی بست دربارۀ علی عَلَیهِالسَّلَامُ
پیمان اول: «قَالَ إِنَ عَلِيّاً عَلَیهِالسَّلَامُ رَايَةُ الْهُدَى». علی عَلَیهِالسَّلَامُ آن نشانه و علامت هدایت است.
در باب رایت که گفته میشود من این را تعبیر میکنم به آن علامتی است که سابق تحت عنوان پرچم میگفتند که پرچمدار در دستش میگرفت و با همان پرچم راهنمایی میکرد افراد را در یک مسیری که میخواستند بروند؛ و متداول این بود. حتی در جنگها پرچمدار بود که همان نشانه ای بود که دیگران تبعیت میکردند. حالا در باب راهها خیلی روشنتر است؛
و او این است که نگاه میکردند افراد به آن رایت بعد هدایت میشدند یعنی راه را میرفتند و انحراف پیدا نمیکردند، از مسیر.
که اگر بخواهیم ترجمۀ فارسی کنیم.
«إِنَ عَلِيّاً عَلَیهِالسَّلَامُ رَايَةُ الْهُدَى».
یعنی پرچمدار هدایت است. یا خود پرچم هدایت است که این دیگر بالاتراست. یک وقت میگویی پرچمدار است یک وقت میگویی نه؛ خودش پرچم است. چه بسا این دومی به قول ما از جنبههای علمی اعتبارش قویتر هم باشد. پرچم هدایت است.
💥یعنی هر کس چشم به او بدوزد و توجهش به او باشد. این هیچگاه منحرف نمیشود. غفلت از علی عَلَیهِالسَّلَامُ انحراف دارد. توجه به او، این موجب هدایت است💥
امالی صدوق، ص ۴۷۸
بحارالانوار، ج۳۸، ص۱۰۴
https://t.me/maareffetratتلگرام
@Alfetrahایتا