🍷 📜 ثار الله همان حقیقتی ست که با سریانش در هیکل وجود موجب حیات حق و خلق میشود، لیکن این حیات، حیاتی ست ظهوری، نه حیات وجودی، چرا که وجودِ حق و خلق، ازلی و ابدی ست، و ایجادی در کار نیست، بلکه هرچه هست ظهور و اظهار، و بطون و اخفاست. 📜 و این خون الهی، همان مائی ست که حق تعالی در لوح محفوظ از آن شراب ولایت چنین تعبیر کرده است: أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ.(یکی از معانی رتق و فتق در این مقام، همان ظهور و بطون حقیقت است که حیات، جامع این اظهار و اخفاست). 📜 و اگر دقیق شوی میبینی که این شئ انکر نکرات است و حق تعالی را هم شامل میشود، چرا که در روایتی از حضرت باقر چنین سؤالی میشود که آیا به خداوند هم میشود گفت شئ؟، ایشان تأیید نموده و چنین جوابی میدهند: 🔰 سُئِلَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ يَجُوزُ أَنْ يُقَالَ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ شَيْءٌ؟ «قَالَ نَعَمْ»، يُخْرِجُهُ عَنِ اَلْحَدَّيْنِ حَدِّ اَلتَّعْطِيلِ وَ حَدِّ اَلتَّشْبِيهِ. 📜 پس بدانکه ثار الله همان حقیقت سریانی ست که موجب ظهور و بطون و اظهار و اخفای «مطلق حقیقت» میگردد که این حقیقت شامل حق و خلق میشود، یعنی از حیثی حق است و از حیثی دیگر خلق، از جهتی قدیم است و واجب، و از جهتی دیگر ممکن است و حادث. 📜 و به جانم قسم، اگر بگویم فهم غوامض مسائل عرفانی و ادراک اسرار آیات قرآنی، موقوف بر فهم أمر و عرفانی ست، گزاف و ناصواب نگفته ام. پس سعی نما به سرّ این أمر پی ببری. ⛔️ پس ای عزیز، تو نیز سعی نما که در حدّ خویش مظهر حیات حسینی و مرآت حقیقت این خون الهی شوی، تا موجب ظهور حق و خلق، و معدّی برای کمال استجلای حقیقت گردی، و رسیدن به این مقام، جز با کمال متابعت و مبایعت در جمیع عوالم با ، متصور نیست. 📚 http://eitaa.com/joinchat/2678063114Cab9a0e3512