بسم‌الله «روایت» این روزها و با شکست پی در پی و مفتضحانه فراخوان‌های نهضت ززا، باید با افتخار گفت که کلان روایت دشمن در موضوع عدم رسیدگی انقلاب به حقوق زن، به روشنی شکست خورده اما جهت آسیب شناسی موضوع این اغتشاش، لازم است به برخی نکات اشاره کنیم. اگر از دید بعضی زن‌ها که در ماجراهای ززا، نقش داشتند، به موضوع نگاه کنیم، شاید بتوان به تحلیل‌های جدیدی رسید. البته قطعا وقتی از این دسته حرف می‌زنیم، منظورمان نه آن گروهی است مه بالواقع دست‌نشانده و آشوبگر بودند نه آن دسته که دنبال لاابالی‌گری و نمایش خودشان بودند. بلکه مقصودمان همان کسانی است که تنها هدفشان، موج‌سواری به سمت مقصدی بود که گمان می‌کردند آرمان‌هایشان آن‌جاست. بگذارید یک‌بار هم براساس نظریات محققین اسلامی، به این موضوع نگاه کنیم. سه گونه باور، بین این دسته از زن‌ها وجود داشته و ممکن است همچنان باشد که دلیل اغلب آنها عدم تبیین و روشنگری ما و دیگران از مواضع اسلام و انقلاب است. اولین باور، این که میل به ایفای نقش در اجتماع و دیده شدن، نه صرفا به شکل بصری در زنان، به طور طبیعی بیش از مردان است. به دلیل قرایتهای مختلفی که بعضی از آنها توسژ همین تلویزیون و داتشگاه و ابزار حکومتی خودمان، به اشتباه جا افتاده، دین و حجاب را مانع دیده شدن زن می‌دانند. البته که اگر اهل تحقیق باشند می‌توانند هم به کتاب‌هایی از جنس یک ون شبهه و سایتهای جهانی رصدعلمی، مراجعه کنند که به اعتراف حتی فمنیستهای رادیکال، اگر قرارباشد دو موفقیت برای انقلاب، تعریف کنیم، بدون شک یکی از آنها پیشرفت علمی زنان و دیگری پیشرفت زنان در بهداشت پس از انقلاب است. به هرروی ما ازقاطبه ای سخن می‌گوییم که اهل چنین کار علمی نیستند و تحت تاثیر مجامع و محافل و رسانه‌ها دچار برداشت هستند. موضوع دوم، این حس، گرچه به اشتباه است که گویا جمهوری اسلامی، پشت موضوع حجاب، سنگر گرفته و به این عنوان از خیلی موضوعات دیگر کوتاه نمی آید در این باب باید گفت، اگر منطور از سنگر گرفتن پشت حجاب، دفاع تمام قد به عنوان واجب شرعی و سیاسی است، قطعا بله. دلیل انقلاب هم روشن است همانطور که جامعه شناسان وتحلیلگران به درستی دریافته‌اند و دلیل دستگذاشتن براین موضوع، ازسوی دشمن، هم همین است، اگر نظام اسلامی، از حجاب، کوتاه بیاید، نه اثری از روحانیت، نه دین و نه اسلام و تقدس باقی خواهد ماند و چنانکه اکنون مطالبه برسر برداشت روسری نیم‌بند است، همانطور که درکشورهای غربی تجربه شد، مطالبه بعدی برسر همجنس بازی و مسایلی از این قبیل خواهد بود( به مصاحبه شاهین نجفی با اینترنشنال و اعتراف او به اصرار به برداشتن همه موازین اسلام، رجوع کنید) اما اگر منظور عقب نشینی از سایر حقوق زن، است، پاسخ قطعا منفی است و به قول رهبرانقلاب، در این زمینه ما از دنیای غرب، مطالبه‌گر هستیم. سومین موضوع این است که کمتر در مجامع و محافل و رسانه‌ها، به نقشه رشد اسلام و انقلاب برای زنان، پرداخت شده است. یعنی این دسته از زنان که اغلب نه اشنایی چندانی با موازین انقلاب دارند و نه شناختی از موضوع زن در اسلام و چه بسا اذهانی پر از شبهه‌های پاسخ ناگرفته دارند، قایل به این هستند که انقلاب اسلامی، چشم‌اندازی برای آینده زن ندارد. همه این‌ها را اضافه کنید به کم‌کاری در حل شبهات زن توسط حوزه و بعضی بزرگان درچهل سال پس از انقلاب، به بی‌توجهی و برخی موضع گیری‌ها حتی در مقابل موضع گیری‌های رهبری مثلا در تشویق ورزشکاران قهرمان زن و همچنین بازیهای رسانه‌ای، پروپاگاندای رسانه‌های دشمن، علیه جمهوری اسلامی و مشخصا زن، به عنوان نقطه تاثیرگذار در جنگ تمدنی آخرالزمانی. به نظر می‌رسد اولین کار توسط عالمین حقوق زن در اسلام، تریبون‌داران، و حوزه‌های علمیه و دانشگاه، های متعهد در راستای تبیین خدمات انقلاب و اسلام به زن و جایگاه او در افق تمدنی اسلام است. حالا به دنبال نقش خودمان در این میان بگردیم و باخلوص و تعهد،به آن بپردازیم.تا انقلاب عزیزمان، تاهزاران سال،از این موضع،آسیب نبیند. پ. ن. اغلب نکات برگرفته از سخنرانی امروز عالم و متخصص موضوع زن در انقلاب و اسلامی، جناب زیبایی‌نژاد است. ✍️محنــــــــــــا(زدبانو) @almohanaa