ب) گرچه در ابتداي حرکت « امام مهدي (عج) »از حجاز،حداقل روي نقشه،امکان پيشروي مستقيم ايشان به کمک نيروهاي « يمني » تا شامات و حتي « بيت المقدس »هم در ظاهر امکان پذير مي نمايد،اما چنين اقدامي،بسيار خطرناک و توام با ريسک فراوان خواهد بود.چرا که از يک سو، هنوز انقلاب « مهدوي »در آن مقطع نوپا مي باشد وهنوز بخش بسيار بزرگي از سپاه امام مهدي (عج) که لشکر « ايران » مي باشند، به ايشان نپيوسته اند و از سوي ديگر، حمله مستقيم و اوليه به « بيت المقدس » که مورد محافظت شديد « رومي ها » يا همان « اروپايي ها » و « آمريکايي ها » ميباشد، با نيروي نظامي اندک، بسيار سخت و سنگين خواهد بود. از سوي ديگر دستيابي به « فلسطين » که با دو واقعه مهم « نابودي دجال » و « فتح قدس » همراهي دارد، بدون مقدمات ديگر، چندان امکان پذير نمي باشد و يکي از مهم ترين مقدمات آن « بازگشت حضرت مسيح (ع) » مي باشد که هم در بي آبرو نمودن جريان « دجال » که مدعي « بازگشت مسيح (ع) » مي باشد، نقش اساسي بازي خواهند کرد و هم در اقناع افکار عمومي « رومي ها » يا « آمريکايي ها » و « اروپايي ها » که خود را مسيحي و طالب بازگشت مسيح (ع) نشان مي دهند، عملکرد موثري خواهند داشت! بنابراين حمله مستقيم به « بيت المقدس » از « حجاز » در اين مقطع، منطقي به نظر نمي رسد و اکثر روايات موجود هم به اين مساله اشاره اي نداشته و استقرار و بيعت « امام مهدي (عج) را با پيروانشان در « کوفه » به تصوير کشيده اند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅