در هر نوبت، اسپایمستر هر تیم، یک کلمه و یک عدد را اعلام میکند. این کلمه، نباید اشاره مستقیم به کارتهای روی زمین باشد و عدد اعلام شده، تعداد کلماتی را اعلام میکند که به راهنمایی اسپایمستر ربط دارند. به طور مثال، روی زمین بازی، کلمات باتری و موتور وجود دارد که هر دو مربوط به تیم آبی هستند. حال اسپایمستر میتواند با گفتن «ماشین، ۲» همتیمیهای خود را به سمت این دو کلمه هدایت کند. سپس، تیمی که نوبتش است، کلمات خود را اعلام میکند و در این هنگام، ۴ حالت رخ میدهد. حالت اول، این است که تیم مورد نظر، حدسهای درستی زده باشند. در این هنگام کارتی به رنگ آن تیم، روی آن کلمه یا کلمات قرار میگیرد و آنها یک قدم به بردن نزدیک میشوند و نوبت به تیم دیگر میرسد. حالت دیگر زمانی است که حدس آنها اشتباه است و کلمه انتخاب شده، یک شهروند عادی را نشان میدهد. در این حالت نوبت به تیم بعدی واگذار میشود.