🔴 نظریه انتقام سخت در سیره نبوی 🔹درفاصله توافقنامه حدیبیه با مشرکان، تا فتح مکه؛ پیامبر(ص) به کارهای دیگری در راستای رسالت توحیدی خود پرداخت. از جمله آنها دعوت شاهان و اُمرای منطقه به اسلام بود از جمله، فرستادن "حارث بن عمیر ازدی" نزد پادشاه بُصری است. بقیه ماجرا را با مٲموریت سردار سلیمانی و کشتن ایشان و وعده رهبرعزیزانقلاب مقایسه کنید: 🔹️ حارث بن عمیر حامل پیامی برای امیر بُصری بود. در سرزمین موته عرب (شرحبیل بن عمرو غسّانی) او را گرفت وکشت.(۱) 🔹 این نحوه کشتن بر رسول خدا(ص) بسیار گران آمد. سپاهی سه هزار نفری برای اعزام به موته تجهیز کرد. طرف مقابل هم همپیمانان رومی خود را یاری خواستند؛ و رومیان نیز با سپاهی عظیم به یاری شان آمدند؛ اما پیامبر برمقابله راسخ ماند. جنگ موته سرآغاز فتوحات اسلامی در جانب مسیحیان و رومیان شد. ⬅️ کسانی که ندانسته، آیات قصاص و مانند آن را جای انتقام راهبردی می خوانند و درمقابل انتقام سخت، از کشتن یک جان مقابل جان سردار می گویند؛ استدلالشان را به پیامبر خدا(ص) عرضه کنند! چرا پیامبر(ص) در قبال کشتن حامل پیام به امیر یک منطقه، یک جنگ را انتقام قرار می دهد؟! سردار سلیمانی اگر در سنگر جنگ با داعش تیر می خورد، شاید انتقامش مثل سردار همدانی بود و مزدش پیروزی برداعش(مثل شهادت حججی)؛ اما او مهمان عراق بود وبه تصریح نخست وزیر عراق حامل پیامی برای او بود که توسط فرمانده مسیحیان صهیونیست و دستور مستقیم ترامپ کشته شد. آیا انتقامش در مقیاس موته نیست؟! ............................................. ۱.الطبقات الکبری ج۲ ص۱۲٨ ٭مطلب مرتبط: ادب عقوبت در قرآن (نقد یادداشت آقای سروش محلاتی) ✍محسن قنبریان ۹۸/۱۰/۱۷ ❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗ 🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎 @amirbayanyazd