🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 🚩..........هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة...........🚩 عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ امام رضا علیه السلام فرمودند:هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است[۱] عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَهُ یَوْمَ عَاشُورَاءَ فَکَأَنَّمَا زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ:حضرت صادق علیه السلام فرمود:هرکس روز عاشورا، حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند، پس گویا خداوند را در بالای عرش الهی زیارت کرده است[۲] در این حدیث که امام هشتم علیه السلام میفرمایند:هرکسی امام حسین علیه السلام در کنارفرات(کربلا) زیارت کند ماننداینست که خدا را بالای عرش زیارت کرده! وقتی سخن از عرش میشود! عرش اشاره به عالم اسماء الله است! کنایه از قلب انسان کامل دارد که مرتبه جمع الجمعی اسماء الله الحسنی است! مقام اسم اعظم! مرتبه ای عالی از وجود امام علیه السلام است که صورت کامل خداوند تبارک و تعالی با جمع مطلق تمام مراتب جزئی و کلی اسماء الله و اسم اعظم، ازحیث فاعلیّت و مظهریّت، متجلّی است! صورتی که درقرآن حکیم از آن به وجه الله تعبیر شده است! و وجه الله اشاره به مقام خلیفه الله مطلق داردکه صورت کلمات وجودی عالم از ناحیه ایشان، فیض وجود(حیات و علم و قدرت)دریافت کرده و پا به عرصه نظام آفرینش گذاشته اند. عرش اسماء الله، مقام قلب انسان کامل، کرسی خلیفه الله مطلق و لوح محفوظ آفرینش و کتاب مکنون الهی است! عرش اسماء الله، بصورت کعبه واحد اسم اعظم است! اسم اعظمی که اسماء الله الحسنی به طوافش مشغولند! اینکه حق تعالی به ملائکه الله امر به سجده به آدم فرمود در واقع اشاره دارد به تبعیّتِ تکوینیِ اسماء الله الحسنی(یعنی ملائکه الله) و طواف قلب آدم حقیقی یا خلیفه الله است! نشان از قدرت تصرّف، ولایت تدبیری و هدایت به امر امام علیه السلام است در قوای اجرائی عالم آفرینش! این است اشاره کلی و سر به مُهرِ عرش است! امّا همین خلیفه الله مطلق که تکیه بر قلّه قاف عالم اعلی علّیین در مقام جمعی، مقیم است خود نیز در خلقت نوری، فیض وجود(خلقت نوری) را از اسم مستاثره ذات میگیرد! اسم مستاثره ذات احدی یا فاطمیّت نظام هستی که حقیقت نوری جمع الجمعی فاطمی از ناحیه ایشان به حجّت های الهی میرسد! امام‌ حسن عسکری علیه السلام میفرمایند: ما حجّت خدا هستیم بر خلائِق و مادرمان فاطمه، حجّت خدا هستند برما و این بدان معناست، وجود ذی وجود فاطمی، در خلقت نوری، تقدِم دارد بر خلقت نوری امامان حق علیهم السلام و خلقت نوری امامان حق علیهم السلام نیز تقدم دارد بر خلقت خلائِق! لذا در رتبه وجودی حضرت فاطمه سلام الله علیه از حیث فیاضیّشت که مقام واسطه فیض میان خداوند تبارک و تعالی و امامان حق علیهم السلام هستند عالیترست و تقدّم وجودی دارد بر این ذوات مقدّس و ایضاً رتبه وجودی امامان حق علیهم السلام از حیث فیاضیّت که مقام واسطه فیض میان خداوند تبارک و تعالی و خلائِق است نتیجتاً متعالی است و تقدّم وجودی دارند نسبت به ماسوی الله حالا بالای عرش اسماء الله اشاره به قلّه قاف عالم اعلی علّیین دارد که خلیفه الله مطلق بر آن تکیه تکوینی زده و در مرتبه اخفی سِرّ، فیض وجود یعنی حقیقت جمع الجمعی نور احدی را از اسم مستاثره ذات دریافت میکند! اسم مستاثره ذات، مقام غیب الغیوبی است که در آن عدد و کثرت و صورت راه ندارد! مقامی که حقیقت محمّدیه، حقیقت ولایت علویه، حقیقت مطلق فاطمیّه، یکی و یگانه است! اسم مستاثره ذات که ظرف مشیّت الهی است! مقامی که ولایت و سیطره و قیّومیت وجودی بر لوح و قلم و کرسی و عرش و کتاب مکنون و امام مبین داشته و دارد و این مقام اشاره به توحید احدی و صمدی دارد! یعنی بهشت لقاء الله! یعنی بهشت محمّدی! بهشت علوی! یعنی بهشت فاطمی! بهشت حور، قصر، نحر، باغ، برلیان، جواهرات، شرابهای یازده گانه و مائده های بهشتی که خداوند تبارک و تعالی وصول به آن را فوز عظیم معرفی فرمودند، ولیکن تمام این فوز عظیم بی انتها! فقط و فقط هزاران هزاران هزاران بار سایه سایه سایه سایه نازله اسم مستاثره ذات است که یک پرتوش بر جام افتاد شد ماسوی الله، پس دریاب اشاره این حقیقت که هرکسی امام حسین علیه السلام زیارت کند در کربلا گویا خدا را در بالای عرش زیارت کرده! دریاب اعجاز کشتی نوح حسین را! دریاب معجزه حُبّ الحسین را! پی نوشت: [۱] - تهذیب‏ الأحکام ج۶، ص ۴۶ [۲] - بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص۱۰۵ به نقل از کامل الزیارات -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104