🔴سینمای کودک و نوجوان، نیازمند توجه ویژه‌ی مدیران و سینماگران / پیشنهادهایی برای ارتقای این حوزه از سینما 🗓 به بهانه اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان 🔹 با مخاطبانی سروکار دارد که سواد رسانه‌ای کمی دارند و از سوی دیگر بیش‌ از بزرگسالان در معرض تاثیرگذاری پیام‌ها هستند. 🔷در ، هر ساله بخش مهمی از آثار که هم تاثیرگذار و جریان‌ساز می‌شوند و هم فروش بالایی دارند، آثار مربوط به سینمای کودک و نوجوان هستند. 🔹یکی از اولین نقدهای جدی این است که در سال‌های اخیر مدیران سینمایی و تهیه‌کنندگان علاقه‌ای به ساخت آثار کودک و نوجوان ندارند. 🔷بین فیلم‌های کودک یا فیلم‌هایی با حضور کودک باید تمیز قائل شد. 🔹نگاهی به تاریخ چهار دهه اخیر سینمای کودک ایران نشان می‌دهد که کاراکترهای محبوب و مورد توجه نسل‌های مختلف کمترین شباهت را به ابرقهرمان‌های خارجی داشتند. اگر «سوپرمن» یا «بتمن» چهره‌های محبوب کودکان بودند در ایران اما «کلاه قرمزی»، «دم باریک» یا «پسرخاله» و «کپل» تبدیل به شخصیت‌های محبوب می‌شوند. قهرمان بچه‌های دیروز و امروز ایرانی هیچ ویژگی ماورایی ندارد که او را غیرقابل دستیابی کند. 🔷توجه افراطی به ساخت عروسک‌ها و دوری از اهمیت شخصیت‌پردازی باعث شده که در دهه اخیر با انبوهی از عروسک‌های بی‌مصرف مواجه شویم. 🔹چرا بازی‌هایی که برای کودکان آنقدر جذاب است به فیلم سینمایی ایرانی تبدیل نمی‌شود؟ ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/g05535 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe