۲۵ زمینه اربعین 🍃🍃 نغمه پرداز و سبک و ملودی کربلایی شاعر: اجرا توسط استاد حاج دستگاه و تحلیل کوتاهی از سبک❗️❗️👇👇 http://meysammotiee.ir/media/1330 🍃🍃🍃🍃 قطعه ای زمینه خوانی دلنشین از حاج‌ میثم مطیعی اجرا شده در مسیر نجف به کربلا درموکب طلاب المقاومه الحسینیه عمود ۹۳۲ ملودی و سبک این قطعه از کارهای حقیر که با شعر زیبای برادر محمدمهدی سیار عزیز و اجرای بی نظیر استاد مطیعی انجام گرفته است. 🍁 فضای این کار بصورت تک با حالت خوانده شده که این حالت معمولا فضای حماسی کار رو بیشتر میکنه و البته ریتم کار هم برای مداح و هم‌ مستمع سخت تر میکنه و قطعا نیاز به مستمع باهوش و هیئتی دارد. 🍁 یکی از تاکیداتی که بنده در این ملودی داشتم کشش های آخر هر جمله بصورتی که ضرب بعدی به راحتی روی سینه بنشیند و نیز مهمترین قسمت خاص ملودی، که در آخر هر بند و اتصال به دم‌مستمع با یک تحریر سه پله ای صعودی بود، که در واقع خودش رو از سبک جدا میکنه و به بهترین نحو به جواب مستمع متصل میکنه و شور و هیجان را برای جواب مستمع دوچندان‌میکنه❗️ الحمدالله استاد مطیعی با حنجره توانمند و قدرت و شدت صدای ایده ال به زیبایی این تحریر و صعود را پیاده کرده و مستمع به خوبی با ایشان همراهی کردند. 🍁 فضای این کار در دستگاه و آواز است. البته فضاهای از و نیز احساس می شود و البته نغمه کرد بیات ترکیباتی از دشتی و ابوعطا است که ریز شدن در این موضوع از این مقوله خارج است. این قطعه با ریتم ضرب میانی می باشد که در این ریتم حالت حماسی در دشتی خودش رو بیشتر نشون میده. شاید باور همه این باشد که فضای دشتی و کرد بیات همیشه حزن انگیز و حالت مویه دارد. اما با تغییر ریتم می توان حالات خاص حماسی را در دشتی پیاده کرد. شاید باورتان‌ نباشد که ملودی موسیقی "ای ایران ای مرز پر گهر" در آواز دشتی است در صورتی که یکی از حماسی ترین ملودی های تاریخ موسیقی ایران زمین است. 🍁 در ادامه بشنوید این قطعه زمینه خوانی با اجرای زیبای حاج میثم مطیعی 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh