👆👆👆👆 منادی: چرا؟ معلمم می فرماید: (ﻣﺎ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻳﺎ ﺳﭙﺎﺱﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻳﺎ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ) (إنسان ٣) اگر که این ارواح در عالم ذر و ارواح بیعت نکرده بودند؟ فرمود: ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ صلب بنی بشر عهد و پیمان گرفت و گفت که ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ؟ (أعراف ١٧٢) می فرمایند در عالم ذر بود و اگر که به ولایت ایمان نیاوری مطلقا کسی توانایی اصلاح مسیر نفس هایشان را بسوی به اصلاح نخواهد داشت و این بعد گذشت زمانی از روزگار برای تو آشکار میشود. پس هنگامی که آشکار میشود نقاب ها کنار میروند. معلمم می‌فرماید: تو بسیاری از درختان را در فصل پاییز می بینی که برگ هایشان میریزند اما برخی از این برگها علیرغم سردی باد و شدتش هنوز پابرجا و ثابت باقی می‌مانند و رنگشان نیز زرد نمیشود، چرا اینگونه است؟ می‌فرماید بسیاری از برگها در پاییز می ریزند و تنها برگ‌های اندکی در درخت باقی می مانند به این درختان توجه کنید از جمله درختانی همانند پرتقال، انار، لیمو، سیب تنها برگهای کمی سرسختانه آویزان باقی میمانند. میفرماید این برگ‌ها همانند شما می باشند هنگامیکه بر یک عقیده و مصداقیت و گواه راستین در دینتان نداشته نباشد هر تند بادی که بیاید سقوط می کنید و می ریزید و و هنگامی که در عقیده تان سرسختانه و ثابت متمسک باشید و وفای مطلق را به ولایت داشته باشید همانند این برگ‌های ساده اندکی میشوید که سوز و سرما و تند باد بر آنها میوزد اما نه میتواند آنها را زرد کند و نه از درخت جدا کند! و این نشانه و آیه ای میباشد. معلمم مرا شگفت زده کرد پس چگونه افرادی همانند مرا که به دنبال علت گمراهیشان میگردند شگفت‌زده نکند!؟ میفرماید هر چیزی آیه و نشانه ای می‌باشد و هر جنبنده ای به خدا سجده میکند نه شما که از تسبیح گفتنتان متعجب و شگفت زده میشوید در حالی که حتی رعد و صاعقه و چهار پایان و شجر نیز برای خدا ستایش و تسبیح میگویند. مگر غیر از این است؟ میفرماید: (ﻭ ﮔﻴﺎﻩ ﻭ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺠﺪﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ) (رحمن ٦) در نتیجه این همه چیزها و درخت و این برگها اگر که از سجده کردن به خدا مخالفت نکرده باشند نمی‌ریختند و تمام زمستان را آویزان و چسپیده به سر می‌برد بسیاری از درختان از جمله زیتون که تا تند بادی از او عبور کند برگ هایش نمیریزد یا اینکه حتی سرما او را فرا گیرد بلکه در سرما شکفته میشود و در تابستان نیز همینطور است زیتونی که نه شرقی و نه غربی است. ای آقای مقتدی خدا یار و یاورت بر این ترانه شرقی و غربیت! و بر ما باید بدانیم این را برای ما ترک کرد تا اختیار را برای تو قرار دهد و هنگامی که بنده ای باشی قضا و قدر تو را روبه راه میکنند و هنگامی که آزاد و خارج از بندگی همانند همسر نوح و لوط و سام فرزند نوح شوی تقدیر دیگر توانایی بازگرداندنت را نخواهد داشت، چراکه تو خارج از محور و سیستم ولایت هستی و اگر که خارج از محور ولایت هستی از این پس رحمت شامل حالت نخواهد شد و شیطان را خواهی پرستید و اگر که شیطان را بندگی و پرستش کردی خارج از محور و سیستم خدا خواهی شد و اگر که اینگونه شوی پس چگونه رحمت شامل حالت میشود؟ چراکه تو خارج از محور و سیستم رحمت شدی، بسیاری از امور هستند که [معلمم] مرا با آنها شگفت زده می کند میفرماید: این آیه را در سوره انبیا تلاوت کن میفرماید: (ﻭ ﺍﻳﻮﺏ را یاد کن ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺭﺍ ﻧﺪﺍ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ سختی ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻭ ﺗﻮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﺎنی) (أنبياء ٨٣) چه کسی رب و پروردگار او می باشد؟ و او خدا را ندا نکرد بلکه آن فرد مسئولش را ندا کرد، چرا که خداوند می فرماید: (ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ است ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺍمتی ﮔﻮﺍهی ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﻢ، ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﺁﻭﺭﻳﻢ؟!) (نساء ٤١) در نتیجه پس تو آن فرد گواه و شاهد بر آنها هستی. به همین خاطر هنگامی که در برنامه قبلی یاد کردیم اینکه مشکل ما با مردم این نبود که پیامبر نمی خواست ندا و اعلام کند مگر بلد نبود و نمیدانست؟ مگر چه کسی داناتر است محمد یا علی؟ یا اینکه مگر محمد با خدا مخالفت میکند آن کسی که خدا در موردش می فرماید: (ﻃﻪ ما انزلنا علیک القرآن لتشقی) (طه ۱-۲) ﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﻧﻜﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺸﻘﺖ ﻭ ﺯﺣﻤﺖ ﺍفتی.. خیر پس قضیه از این قرار است که پیامبر خدا به علم یقین دانا بود و دانش مطلق خداوند نیز در نزد اوست و می دانست که این مردم ولایت را ناامید خواهند کرد و اگر که آن را ناامید کردند وارد جهنم خواهند شد. قضیه از این قرار است ولی هیچ مفسّری آن را یاد نکرده است...