🎬حرف های جالب دکتر شریعتی درباره اسرائیل و صهیونیسم ‼️📽 دکتر شریعتی اون چیزی نیس که تو شبکه های اجتماعی معرفی شده. شریعتی فیس بوکی، حداکثر یه ادیبه با یه سری جمله های جالب و ادیبانه! اما شریعتی واقعی رو باید با اصل سخنرانی ها و کتاب هاش شناخت حرف‌های شنیده نشده دکتر شریعتی درباره اسرائیل و صهیونیسم ... ببینیم شریعتی درباره‌ی اسرائیل و یهود و صهیونیسم چی گفته. اگه از آدم‌هایی باشید که هیچ گروهی شما رو از خودش ندونه، چیزی می‌شید شبیه دکتر شریعتی! به احتمال زیاد از چیزایی که تو این صفحه می‌بینید یا فیلمی که خواهید دید، تعجب خواهید کرد. چون مثلاً حرف‌های استاد مطهری رو درباره‌ی فلسطین و اسرائیل زیاد تو تلویزیون شنیدید (این‌که شمر 1300 سال پیش مُرد، شمر امروزت رو بشناس، موشه دایان…) اما تا حالا یه کلمه درباره‌ی نظر دکتر شریعتی در مورد اسرائیل چیزی نشنیدید. به این توجه کنید که این حرف‌ها زمان ساواک و شاه زده شده! دوره‌ای که اصلاً دفاع از فلسطین و حرف زدن ضد صهیونیسم مُد نبود! دکتر شریعتی اون چیزی نیس که تو شبکه های اجتماعی معرفی شده. شریعتی فیس بوکی، حداکثر یه ادیبه با یه سری جمله های جالب و ادیبانه! اما شریعتی واقعی رو باید با اصل سخنرانی ها و کتاب هاش شناخت… رابطه دکتر علی شریعتی و اسرائیل من چند تا از حرف‌های شریعتی رو تو این صفحه می‌آرم و پایین هم ازتون دعوت می‌کنم ویدئوی گلچین این حرف‌ها رو هم ببینید: «الآن می‌بینیم که تمام بنیانگذاران اعلامیه‌ی حقوق بشر، «قربانیان ظلم و جنایت انسانیت» (به‌قول آقای ژان پل سارتر، که به یهودی‌ها می‌گفت!) و همه‌ی کسانی که دموکراسی، لیبرالیسم، اومانیسم، انقلاب کبیر فرانسه، اعلامیه‌ی حقوق بشر، ملل متحد و امثال این‌ها را برای قرن ما ساختند؛ چگونه با همین مسلمین رفتار می‌کنند و آن‌ها را پاداش می‌دهند! و چگونه میلیون‌ها مسلمان را در ذمه‌ی همین یهود به زور جنایت و به زور بمب و اسلحه نگه می‌دارند!» (منبع: قرن ما در جست‌وجوی علی) «یکی از آن “مشکلات علمی و اجتماعی” اسلام که آن‌جا مطرح شد و مدت‌ها بحث و جنجال و کوشش و حساسیت دسته‌جمعی برای حل فوری‌اش مصروف شد، مسائلی از قبیل صهیونیسم و استعمار و عقب ماندگی و فقر کشورهای اسلامی و قطعه قطعه شدن امت مسلمان و تضاد استثمار و تفرقه و هجوم فرهنگ غربی و مسخ فرهنگ اسلامی و بیگانگی نسل جدید غرب‌زده با اسلام و نفی و مسخ تاریخ و انحطاط فکری مسلمین و مشکلات فرقه‌ای و… هیچ کدام نبود، مشکل این بود که: “در قطب شمال یا جنوب، که شش ماه شب است و شش ماه روز، اگر احیاناً انسان‌هایی بتوانند در آنجا زندگی کنند و یا از آنجا بگذرند، و اگر مسلمانی تصادفاً در آنجا بود یا یکی از ساکنان احتمالی آنجا، احتمالاً تحت تأثیر اسلام قرار گرفته و مسلمان شد، حکم نماز و روزه‌اش چه خواهد بود؟!» (منبع: مسئولیت شیعه بودن) «مدینه که قسمت حاصلخیز است یک شهر قبایلی و منطقه‌ی کشاورزی است که یک مقدار نخل‌کاری در اطراف آن مشاهده می‌شود و دو قبیله‌ی اوس و خزرج در آنجا زندگی می‌کنند و چند تا خانواده‌ی یهودی که در آنجا کاسبی می‌کنند – مثل همه جا. (خنده‌ی حضار) اصلاً معلوم نیست که راجع به زمان حاضر صحبت می‌کنم یا قرن هفتم!» (منبع: سوره روم، پیام امید به روشنفکر مسئول) «وقتی بیت‌المقدس را صهیونیزم اشغال می‌کند و برای آزادی آن چهره یک اسقف کاتولیک را در میان مبارزان می‌بینیم، اما جز یک تن همدردی لفظی مراجع خویش را هم نمی‌شنویم و هنگامی که فلسطین به عنوان یک ملت مسلمان نفی می‌شود و قتل عام، و آن‌گاه در سنگر مجاهدان مسلمان فلسطینی، خون یهودی‌ای را که برای دفاع از این جامعه مسلمان، شهادت را انتخاب کرده است به چشم می‌بینیم؛ اما دیناری از سهم امام را در آن نمی‌بینیم، صدها آیه و روایت و نقل حدیث و استدلال منطقی در این‌که فقه جعفری، فقه اهل بیت است و شیعه، مسلمان راستین است و اسلام سرمایه‌ی سعادت دنیا و آخرت است و شعار «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»، جز مجموعه الفاظی که هیچ معنایی نمی‌دهد چه خواهد بود؟» (منبع: خودسازی انقلابی)