✍️جهل، ادعا، انحراف، ضدیت: عباس منش در تقابل با هویت ایرانی اسلامی 👈با بررسی سیر تحول مدعیان معنویت و عرفان دروغین مانند طاهری، عباس منش، و ... به طور قطع می‌توان به این نکته اشاره کرد که راه این کوتاه فکران و مدعیان معنویت و موفقیت سرانجام به صورت کاملا علنی از راه دین و اسلام جدا می شود. در این جدایی و ضدیت به مرور هر آنچه از ابتدا با آن بسیاری را به شیوه های خود جذب نموده به انحراف می کشانند و به تبع آن پیروان خود را در وادی التقاط و انحراف سردرگم می نمایند. ⚠️عباس منش که از معروفترین عناصر مدعی معنویت و موفقیت در کشور بود و بسیاری از چهره های مدعیِ امروز خود را شاگرد او می دانند در اوج بی بهره بودن کامل و بی سوادی محض نسبت به علوم قرآنی، روایات، ادبیات عرب، فقه، رجال، تفسیر و... مدعی فهم قرآن است و هر از چند گاهی شرح و توضیح آیه ای را با هدف تخریب پایه های اعتقادی کاملا به غلط و مسئله دار مطرح می کند. ⬅️نامبرده چندی قبل یکی از آیات قرآن کریم را با جهل کامل و نداشتن هیچ یک از علوم مرتبط با تفسیر قرآن، تفسیر به رای کرده و حال نیز در پی ترویج سکولاریسم و بی قیدی، آیه ای از قرآن درباره حجاب را به سبک دلبخواه خود شرح می دهد. ↩️وی با محدود نمودن آیات قرآن کریم درباره حجاب به یک آیه و تفسیر به رای عجیب خود از آن اینطور وانمود می کند که حجاب فقط برای این است که شما کمتر اذیت شوید و در معرض آزار مردان قرار نگیرد. او با تنزل دادن موضوع حجاب و عفاف به آزار و اذیت، آن را کاملا فردی و دلبخواهی عنوان می کند. 🔸اولا باید گفت که موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است و رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت افراد را در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند. البته بنا بر آموزه‌های قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام، حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به زنان جامعه مربوط باشد و مردان را استثنا کرده باشد. بلکه این نکته از مناظر گوناگون شامل همه افراد، اعم از مرد و زن، می‌شود که رعایت آن بر تمام مردم جامعه واجب و الزامی است. 🔹در ثانی بر خلاف ادعای عباس منش که فقط یک آیه را درباره حجاب می داند و به زعم خود با تفسیر آن حجاب را غیر ضروری می خواند، باید گفت ده ها آیه درباره حجاب و عفاف در قرآن کریم وجود دارد که مهمترین آنان آیه 31 سوره نور است و عباس منش اصلا به آن آیه شریفه نمی پردازد. 🔴علاوه بر سوره احزاب آیه 59 که می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. 🔴در سوره نور آیه 31 به صراحت آمده است که حجاب در مقابل چه افرادی نیاز نیست و با روایات و تفاسیر سطح و چگونگی آن کاملا بیان می شود. در آیه 31 آمده است: وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَی جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. 🔴در سوره مبارکه نور و احزاب به طور کامل به اصل موضوع حجاب و عفاف اشاره شده است. از جمله در سوره مبارکه نور آیات 2، 3، 4، 5، 23، 25 به موضوع عفاف و حجاب اشاره دارد. همچنین آیات 6 تا 9، آیات 11 تا 18، 19 و 21 سوره مبارکه احزاب احکام حجاب و پوشش را عنوان می‌فرماید. آیات 27 و 28 سوره مبارکه نور به رفتار عفیفانه و آیات 30 و 31 همین سوره حجاب را به عنوان روسری یا چادر معرفی می‌کند. در آیات دیگری لزوم حیا و پاکدامنی را عنوان می نماید که همگی انان می تواند به موضوع حجاب مرتبط شود.