تحریف حاج قاسم مطلب اول)تحریف کردن، هم علت برای یک چیز است و هم معلول از چیز دیگریست. مثلا گاهی از یک آیه یک برداشت غلط میشود و بعد میپرسی چرا چنین شد؟ در جواب میشنوی که میگوید: چون معنای آیه را تحریف کردند. اما هیچ وقت نمیپرسند پشت این تحریف کردن چه چیز بوده است؟ چرا تحریف کردند؟یا اینکه غافل از آن هستند. در طول تاریخ برداشت های غلط از حقایق و یا پاک نمودن و برعکس جلوه دادن بدیهیات، اغلب ریشه در قصورات و کوتاهی هایی داشته است که به هیچ وجه از روی تغافل شکل نگرفته اند. بدین معنا که پشت این واژگون نشان دادن حقیقت ها و تحریف آنها و عدم جلوگیری از آن، یک انگیزه ی باطلی وجود داشته است. حال آن قصد و انگیزه چیست؟ در سوره ی مائده آیه ۴۱ خداوند خطاب به پیامبر میفرماید: يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ لَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُوا آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِنْ قُلُوبُهُمْ ۛ وَمِنَ الَّذِينَ هَادُوا ۛ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ ۖ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَوَاضِعِهِ ۖ يَقُولُونَ إِنْ أُوتِيتُمْ هَٰذَا فَخُذُوهُ وَإِنْ لَمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُوا◇ ترجمه: ای فرستاده (خدا)! آنها که در مسیر کفر شتاب می‌کنند و با زبان می‌گویند: «ایمان آوردیم» و قلب آنها ایمان نیاورده، تو را اندوهگین نسازند! و (همچنین) گروهی از یهودیان که خوب به سخنان تو گوش می‌دهند، تا دستاویزی برای تکذیب تو بیابند؛ آنها جاسوسان گروه دیگری هستند که خودشان نزد تو نیامده‌اند؛ آنها سخنان را از مفهوم اصلیش تحریف می‌کنند، و (به یکدیگر) می‌گویند: «اگر این (که ما می‌خواهیم) به شما داده شد (و محمد بر طبق خواسته شما داوری کرد،) بپذیرید، وگرنه (از او) دوری کنید!» ●مرحوم طبرسی در مجمع البیان شان نزول این آیه را چنین نقل میکنند: طبق تورات جزای زنای محصنه رجم بوده، ولی در آن تحریف رخ داده است. بنا بر منابع اسلامی، یهودیان مدینه نسبت به اجرای حکم رجم در مورد زن و مردی از اشراف(ثروتمندان) که مرتکب زنای محصنه شده بودند، اکراه داشتند، نزد پیامبر اسلام رفتند تا ایشان در این‌باره حکم کنند. پیامبر نیز حکم به رجم دادند، اما آنان از این کار ابا کردند. رسول اکرم مشخصات ابن صوریا را ـ که به اذعان یهودیان آشناترین فرد زمان به مضامین تورات بود ـ بیان کردند و او را فراخواندند، سپس در این‌باره نظر او را پرسیدند. ابن صوریا توضیح داد که در تورات همین حکم آمده بود، ولی علمای یهود ابتدا بین افراد ثروتمند و فقیر فرق گذاشتند و سپس چون فقیران به این تبعیض اعتراض کردند و آن را نپذیرفتند و زنا هم در میان ثروتمندان یهود رواج یافته بود، علمای آنان با یکدیگر رایزنی کردند و به جای رجم، احکام دیگری وضع نمودند. ●دقت کردید؟ زنا بین ثرومتندان زیاد شده بود لهذا برای آنکه به این طبقه ی مال اندوز فشار نیاید و بهشان نگویند که بالای چشمشان ابرو است، حکم الهی که از طرف دین خودشان و در کتاب مقدس خودشان قرار داشته، تحریف کردند و حکم دیگری وضع کردند. نکته ی جالب تر آیه این است که اگر پیامبر اسلام، همنظر و مطابق مذاقشان حکم داد همان را عمل کنند و اگر نه که هیچ. میبینید که گویا تحریف معلول علتی مهم است که آن، چیزی جز حفظ منافع و حفظ مقام نیست. ادامه دارد👇👇👇 @araf11