📌 3️⃣ پاسخِ پرسش سوم اسباط/ بخش پایانی ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش سوم: 5️⃣ یس: آقایانی که آوازه نواندیشی‌شان گوش فلک را پر کرده –البته شما بخوانید نوع اندیش به خاطر اینکه هر روز از یک موضوع مقوله نوع خاصی برداشت دارند و درصدد اسلامیزه کردن آن هستند- چرا به موضوع بدعت‌ها و خرافات هیأت‌ها وارد نمی‌شوند؟ به خاطر این است، از دو طرف نان می‌خورند و یک دکان نان خوری آنها بسته می‌شود، در مقابل بدعت‌ها ایستادن می‌خواهد. این امامین انقلاب و یاران آنها هستند که برای دفاع از دین هزینه می‌دهند. 6️⃣ سیدهاشم: وقتی معلم اخلاقی چون آیت الله در ضمن نقد به موهونات و خرافات به موضوع می‌پردازد آقای تمام قد به میدان می‌آید و ضمن حمله به این عالم اخلاقی او را متهم به زیر سئوال بردن ضروریات دین می‌کند، ولی همین بزرگوار وقتی رئیس جمهور ، برجامی به حرکت امام حسین (علیه السلام) نگاه می‌کند و برداشتی سخیف‌تر از صاحب کتاب می‌گیرد و آن را به حرکتی برای مذاکره می‌خواند، سکوت می‌کند! همین هفته قبل در دفتر ریاست جمهوری بدحجابی چه عرض کنم، کشف حجاب صورت گرفت باز سکوت کردند. 7️⃣ ناشناس: این سئوال شما مرا به یاد خاطره‌ای از مرحوم آیت الله حاج شیخ انداخت، نقل است در سال 1365 جمعی از معاودین عراقی در شهر میبد می‌خواستند قمه بزنند برای اجازه نزد آیت الله اعرافی رفتند و ایشان مخالفت کرد، درمیان آن معاودین شیخی بود که ضمن اشاره به مجوز فقهی قمه زنی از سوی برخی از علما گفت: «آنها که فرقشان عزیزتر از علی اکبر نیست» حاج شیخ روبه آن روحانی کردند و فرمودند: «حرف‌های عوامانه می زنی! حضرت علی اکبر(ع) که خودش بر فرقش شمشیر نزد» و سریع بلند شد آن جمع را ترک کرد. می‌خواهم بگویم، مخالفت با خرافه‌ها و حرکات موهن می‌خواهد، اینها شجاعت این را ندارند. 🆔 @asbaat_ir