همان‌گونه که از نام کتاب مشخص است، مطالب بیان شده در این کتاب جنبه محرک برای جوانان را دارد، محرکی که جوان را از متوقف شدن منع می‌کند و او را به حرکت روبه‌جلو و تلاش برای رسیدن به مراتب بالاتر تشویق می‌کند. آنچنان که در پشت جلد کتاب از قول رهبری آمده است: «حرف من به شما ملت و مسئولان این است که درست است که ما رکورد زدیم، ما پیشرفت کردیم، اما اگر بایستیم و خودشیفته شویم مطمئناً به عقب پرت خواهیم شد. در جاده پیشرفت توقف ممنوع است.» 🔺بخش هایی از کتاب ✋پرده اول: عقب افتادگی علمی را جبران کنید 📌جوانی مظهر طهارت و صفا و پاکی است جوانی مظهر طهارت و صفا و پاکی است؛ دشمن می‌خواهد او را به فساد و بی‌صفایی و ناپاکی- در انواع مختلفش- بکشاند. هم‌چنین عده‌ایی را با تزریق تاملات و تفکرات غلط سیاسی، از راه صحیح منحرف کند. اوایل انقلاب، عده‌ایی جوان در این کشور پیدا شدند و اسلحه به دست گرفتند و با دولتی انقلابی- که شرق و غرب با آن مبارزه می‌کرد- جنگیدند! دشمن، در مغز این بیچاره‌ها و طفلک‌ها، فکر غلط سیاسی تزریق کرده بود. در همین دانشگاه تهران، در سال ۵۸ و ۵۹، دانشجو سنگرسازی کرد و اسلحه به دست گرفت و به سمت دولت و ملت انقلابی تیراندازی کرد. این کار، با کدام مقیاس، قابل فهم و باور است؟! دانشجویی که باید در برابر دشمنان انقلاب سینه سپر کند. و سپر بلای این انقلاب بشود، خودش بلایی به جان این انقلاب شد! این، اصلاً قابل باور نیست؛ اما اتفاق افتاد. (۱۰/۸/۶۸- در آستانه ۱۳ آبان- در دیدار دانش آموزان) ✋پرده دوم: انتظاراتی که از نوجوان و جوان ایرانی دارم 🔻قضا و قدر را مکمل یکدیگر بدانید ببینید عزیزان من! همه‌ی شما مثل فرزندان من هستید، من یک‌یک شما جوانان عزیز را از ته دل دوست می‌دارم و معتقدم هرکاری در این مملکت باید بشود و بتوان کرد، باید به دست شماها انجام شود. البته هرکاری ساز و کار دارد. مایلم صادقانه مطلب برای شما روشن شود. ما معتقدیم این چشم‌انداز، تحقق یافتنی است. اما باید برنامه‌ریزی و راه حرکت را پیدا کرد. کسی هم که عامل و مباشر این کار است، نسل جوان است. این که می‌گویم ما می‌توانیم یک تحلیل اسلامی قرآنی دقیق دارد. ما در اسلام و در تعبیرات دینی چیزی داریم به نام تقدیر، چیزی داریم به نام قضا، که روی هم گفته می‌شود قضا و قدر. ما به قضا و قدر اعتقاد داریم؛ هم قدر حق است، هم قضا حق است. بعضی‌ها خیال می‌کنند آدم اگر معتقد به قضا و قدر شد، نمی‌تواند اراده و قدرت انتخاب انسان را موثر بداند. این همان بد فهمیدن معنای قضا و قدر است. نخیر ما کاملاً به قضا و قدر و حق انتخاب انسان معتقدیم، این‌ها مکمل -یکدیگرند. (۱۷/۴/۸۳- در جمع جوانان، اساتید و دانشجویان و دانشگاه‌های استان همدان) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📚 📚 این هفته بخوانند... 📕کتاب 2جلد ✍اثر اسماء حیدری و بنیامین امیرخانی 📚هر هفته،جمعه ها ،معرفی یک کتاب ارزشی خواندنی👇 ✅ @asheghaneruhollah